23948sdkhjf

Ny förpackning för premiumprodukter

Tyska NewCoffee har lanserat ett nytt premiumkaffe för mindre hushåll i en ny sorts förpackning.

Bakom förpackningen ligger ett samarbete mellan NewCoffee, Stora Enso och Hörauf Optima, en tysk förpackningsmaskintillverkare. Den nya förpackningen med tillhörande maskinlinje har använts för att lansera ett nytt bryggkaffe i premiumsegmentet Coffee, i en storlek som ska tilltala mindre hushåll.

Förpackningen är en burk med fyra runda hörnen och liknar en metallburk, trots att den är gjord helt av vätskekartong. Burken heter InlineCan och har ett högbarriärsskydd för maximal aromaförsegling och produktskydd. Den lämpar sig även för andra torra känsliga produkter såsom, frystorkade produkter och pulverdrycker, mjölkersättning, nötter och snacks och mycket mer.

– Kunden ville ha en ny, återförslutningsbar förpackning för ett premium-rostat och malet kaffe, som kunde uppfylla kraven från små hushåll, och ersätta den gamla, icke-återförslutningsbara traditionella brickformade vakuumförpackningen i flexibelt material, säger Martin Hammer, Utvecklingschef för Nya Affärer Livsmedel hos Stora Enso Consumer Board division. NewCoffee kom tillsammans med Stora Enso och Hörauf Optima upp med en kartongförpackningslösning som förbättrar varumärkets kommunikationsförmåga, ökar förpackningens prestanda och innebär mindre logistik.

Kaffet Coffee säljs hos livsmedelskedjan ALDI Süd som en del av deras sortiment av premiumkaffe och kommer även att säljas av andra kedjor. Produktens högkvalitativa intryck avspeglas och förstärks av den innovativa designen och materialet, som också är livsmedelssäkert och tätt för att bevara den ursprungliga smaken och aromen av kaffe.

Förpackningsstorleken för 250 g malt kaffe har anpassats till små eller enskilda hushåll. Återförslutningsmöjligheten uppskattas mycket av konsumenterna.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078