23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny förpackning ska locka kunderna till potatisdrycken

Dug nylanserar och uppdaterar både utsidan och insidan.

Veg of lund som står bakom den växtbaserade potatisdrycken Dug gör nu en uppgradering för att locka fler att välja potatisdrycken. Genom ett helt nytt utseende och ett helt nytt recept fokusera de på själva råvaran och dess hållbarhetsfördelar.

– Tänk om förpackningar kunde tala. I så fall skulle de nya Dug-förpackningarna ropa från hyllan: ”Hej, genius – ta mig!”. Framsidan förklarar blixtsnabbt vad drycken går att använda till, medan sidopanelen berättar hur mycket mindre miljöverkan Dug har jämfört med konkurrenterna inom not-milk-kategorin. Nu ser förpackningen lika härlig ut som drycken smakar, säger copywriter Mattias Åkerberg som ligger bakom nya förpackningsdesignen, i pressmeddelandet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109