23948sdkhjf

20 nya produkter från Arla i höst

Mejerijätten Arla, som har en marknadsandel på 65 procent i Sverige och en omsättning på 11,5 miljarder kronor, storsatsar för att möta konkurrensen från bland annat lågprisaktören Lidl. Uppemot 20 nya produkter kommer på marknaden i höst, skriver Dagens Industri .
Enligt DI handlar det bland annat om " en ny mjölk från Hjo mejeri och en ekologisk filmjölk smaksatt med kravmärkta fruktpuréer ".
Enligt Arlas marknadsföringschef Magdalena Gerger är Arla inte längre främmande för att producera mjölk, som handlarna kan sälja som sina egna varumärken.
- Vi har inte tackat nej till några affärsdiskussioner med handeln. Detta är ett ganska nytt fenomen, som vi definitivt inte valt bort utan kommer att vara fortsatt öppna för , säger hon till DI.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063