23948sdkhjf

Förpackningsmarknaden fortsätter sitt segertåg

Tre av fyra tillverkare av engångsförpackningar av plast till livsmedelsindustrin tror att försäljningen kommer att bli avsevärt bättre än förra året. Men bara hälften av de tillfrågade tror att vinsten ökar.
Två
tredjedelar av tillfrågade europeiska företag avser att i år investera
i ny utrustning och strax över hälften avser att utöka verksamheten.

Det nordamerikanska prognosföretaget Foodservice &
Packaging Institute har undersökt marknadsläget både i Europa och USA,
och resultatet är över lag positivt inför framtiden.

Men det
finns ändå orosmoln på himmeln. Ökade råmaterialkostnader,
marginalminskningar, nya produkter som marknadsförs som förnyelsebara
och miljövänliga, lagstiftningar som begränsar och strukturomvandlingar
i form av samgående mellan olika aktörer på förpackningsmarknaden.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078