23948sdkhjf

Myter om RFID gör europeiska företag skeptiska

Mer än hälften av de europeiska företagen i detaljhandelsbranschen tror att RFID aldrig kommer att slå igenom i detaljhandelns leveranskedja. Det visar en studie som företaget Vanson Bourne genomfört på uppdrag av Zebra Technologies.
Enligt Mats Forsell, affärsutvecklingsansvarig på Zebra Technologies
Norden, beror det låga förtroendet på missförstånd om hur tekniken ska
tillämpas.

– Den hype som omgav RFID när tekniken introducerades har skapat många
myter. För att företag ska kunna vinna på sina investeringar i RFID
krävs att de genomskådar de här myterna, menar Mats Forsell.

Zebra som har stor erfarenhet av samarbete med partners som har infört
RFID i den operativa verksamheten har därför tagit fram en handbok,
Riding the RFID Wave, med råd om hur man bäst kan anpassa RFID till
olika situationer.

– Endast genom att använda smarta märkningslösningar anpassade till
varje unik situation kan företag utnyttja RFID:s hela potential, säger
Mats Forsell.

The European Labelling Study 2006

The European Labelling Study 2006 undersökte 127 företag i
Storbritannien, Frankrike och Tyskland och deras inställning till
streckkoder, RFID och annan märkningsteknik.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062