23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Företagets största designförändring hittills: ”Tänkt på varje detalj på förpackningen”

Semper introducerar en ny visuell identitet för sitt barnmatsortiment.

Designen bygger på konsumentinsikter om barns matvanor och rullas ut under året. Förändringen omfattar hela sortimentet och kompletteras nästa år med nya produktinnovationer.

– Den nya designen visar på ett ännu tydligare sätt vilken kvaliteten och näringsinnehållet som våra produkter har. Vi har gått igenom sortimentet och tänkt på varje liten detalj i varje förpackning, säger Maja Sundgren, Marketing Manager på Semper.

Förnyelsen inkluderar även lanseringen av sub-varumärket Semper Little Kids, som riktar sig till barn i åldern 1–3 år.

– Här tar den strategiska designen ut svängarna på ett annat sätt jämfört med vår identitet för Semper Baby, allt för att möta våra målgrupper på bästa sätt, kommenterar Sundgren.

Den nya profilen kännetecknas av modern färgpalett, uppdaterade typsnitt och tydliga ikoner som visar viktiga näringsämnen. Förpackningarna har även fått ett rött block för budskap som speglar måltidens syfte.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078