23948sdkhjf

Pure-Lac bakom säljboom för litago

Litago från Tine mejerier har ändrat standarden på marknaden för färsk smaksatt mjölk i Norge. Genom att introducera mjölkbaserade produkter med förlängd hållbarhet ” Extended Shelf Life” (ESL), har Norges ledande mejeriföretag under det gångna året lyckats lösa sina distributionsproblem. Problem som orsakades av alltför kort produkthållbarhet i samband med längre transporter.Bakom framgången ligger Elopaks Pure-Lac ESL-process och förpackningssystem. Processen innebär att mjölkens hållbarhet kan förlängas från 10 till 45 dagar med bibehållande av mjölkens färska smak och andra produktkvalitéer.Tidigare pekade försäljningskurvan stadigt neråt, men efter installationen av den nya processen för två år sedan har läget radikalt förändrats till en riktig försäljningsboom. Idag har Tine drygt 50% av marknaden för smaksatt mjölk i Norge. Litago och Pure-Lac har starkt bidragit till att sätta en ny standard på den ständigt växande marknaden för detta produktsegment.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126