23948sdkhjf
Innehållet nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Dela sida

Duni AB

DET HÄR ÄR DUNI

Duni Group är marknadsledande inom hållbara och innovativa koncept för för det dukade bordet och take-away. Vi erbjuder högkvalitativa och miljövänliga produkter som servetter, dukar och ljus, tillsammans med förpackningar och förpackningssystem för take-away. Duni Group är noterat på NASDAQ Stockholm.

Med en värderingsdriven organisation och passionerade kollegor strävar vi efter att leda vår bransch mot en värld där vi ger mer än vi tar för att alla människor ska kunna njuta av god mat, välmående och samvaro – idag och för framtida generationer.


VARUMÄRKESMANIFEST

VÅRT DECADE OF ACTION

"Om du tänker efter så är 2030 inte så långt borta. Förenta Nationerna har etablerat sin Agenda 2030 med "Decade of Action" baserat på Sustainable Development Goals, vilket ger oss mindre än tio år att förvandla världen till en bättre plats. På Duni Group har vi beslutat att driva vårt eget "Decade of Action" för att påskynda omvandlingen av vårt företag för att i slutändan ge mer till planeten än vi tar."

– Robert Dackeskog, VD och koncernchef, Duni Group


EN PÅLITLIG LEDARE INOM HÅLLBARHET

Det är inte bara vårt "Decade of Action", det är också världens baserade på FN och deras hållbara utvecklingsmål. På Duni Group har vi valt att fokusera på mål 8, 12, 13, 15 och 17, och vi har även skrivit under FN:s Global Compact. 

Utöver målen för hållbar utveckling har vi satt upp tre egna huvudsakliga hållbarhetsinitiativ; blir cirkulär i stor skala, nettonoll klimatutsläpp och och leva som vi lär. Dessa områden ligger oss varmt om hjärtat. Vi strävar efter att vara branschledande och driva utveckling inom hållbarhet och cirkularitet när vi avancerar.



VÅRA VARUMÄRKE

Duni

Varumärket Duni står för design, färg, form och hög kvalitet som skapar en trevlig atmosfär vid varje måltidstillfälle. Affärsområdet marknadsför produkter och tjänster som ger mervärde överallt där människor lagar mat, serverar och njuter av mat och dryck.

BioPak

Varumärket BioPak skapades av idealisterna från det australiensiska företaget BioPak Pty Ltd, som har varit en del av koncernen sedan 2018. Varumärket lanserades i Europa 2020 i syfte att bli det självklara valet för miljövänliga måltidsförpackningar, vilket är exakt vad det redan är på sina hemmamarknader i Australien och Nya Zeeland

VÅR HISTORIA

Sedan vi inledde vår verksamhet 1949 har vi växt till ett verkligt internationellt företag, som är väl känt för våra expertkunskaper inom material och design.  En gång kända som en svensk tillverkare av pappersmuggar och servetter är vi nu en marknadsledande leverantör av innovativa, hållbara produkter för dukning och take-away.

Dunis första produkt, den vaxade papperskoppen, har en egen historia. Allt började under en tågresa 1914. Dr Crumbine var en snabbtänkt läkare i Texas som såg en liten flicka som var på väg att dricka ur samma mugg som en man med tuberkulos. För att hindra henne från att bli smittad gjorde han en kopp till henne genom att vika papper.

1965 började vi tillverka Dunicel® - som fortfarande är mycket populärt idag. Det här var vårt första unika premiummaterial på marknaden. Sedan dess har vi lanserat andra, många andra, inklusive Dunilin® och Dunisilk® och Evolin®.

De senaste åren har vi förstärkt tillväxten med förvärv. Vi har sedan år 2000 förvärvat Duni Song Seng, Paper+Design, Terinex Siam, Sharp Serviettes, BioPak och Biopac.

Duni AB
Hallenborgs gata 1a, 6 vån
211 19 Malmö
Sverige
VAT nummer: SE5565367488
Hitta oss på

Kontaktpersoner

{{ contact.name }}
{{ contact.title }}
Ladda mer

Företagsportfölj

Ladda mer

Sänd till en kollega

0.11