23948sdkhjf

Herrljunga Cider med nytt utseende

Herrljunga Cider får ett ansiktslyft efter att bolaget bytt namn.

I slutet av januari meddelade Herrljunga Cider att bolaget skulle byta namn till Herrljunga Drycker. I samband med namnbytet meddelade bolaget också att Herrljunga Cider skulle leva kvar som ett eget varumärke – och nu är det klart hur varumärkets nya grafiska profil ska se ut. Bland annat kommer cidern numera att säljas i glasflaska med champagnekork och i mindre burkar.

– Vi ser att zero- och lågkaloriprodukter efterfrågas i större utsträckning. Sedan vet vi också att många både yngre och äldre efterfrågar mindre förpackningar. Nästan 2 miljoner svenskar lever i ensamhushåll idag och det är en viktig grupp för oss. Som marknadsledande aktör är det självklart för oss att försöka tillgodose konsumenternas önskningar, säger Nina Hagman, marknads- och innovationschef på Herrljunga Drycker, i ett pressmeddelande.

Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Innovativa och hållbara lösningar i montern
Livsmedelsfilm redo att återvinnas
Nestlé tar nästa hållbara steg kring Zoégas kaffeförpackningar
Snabbt skifte från plast kan ge ökad materialförbrukning! Hallå där, Annica Eldh!
Nu är maskinen igång
Etikettinspektören lanseras lagom till mässan
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Plastforum SE
Recycling

Sänd till en kollega

0.11