23948sdkhjf

Schur Flexibles byter namn

Nytt namn och ny strategi ska leda vägen till en hållbar framtid.

På Fachpacks första dag avslöjar Schur Flexibles att företaget byter namn. Namnbytet sker samtidigt som företaget lanserar en ny framtidsorienterad strategi under mottot ”Future is driven by action”.

Det nya namnet, adapa, kommer från "adaptiv förpackning" och understryker ett av företagets kärnvärden, att anpassa sig till en föränderlig värld. Den nya strategin består av kort- och långsiktiga åtgärder med fokus på hållbarhet, organisk tillväxt, operationell excellens och innovation/digitalisering.

Den snabbväxande europeiska förpackningskoncernen med huvudkontor i Österrike knyter samman 2 200 anställda och 22 produktionsanläggningar i elva länder. Adapa är enförespråkare för hållbarhet inom förpackningar och producent av högspecialiserade förpackningsfilmer. Det nya namnet – adapa – är det logiska nästa steget för ett företag vars olika enheter har stärkt sitt samarbete när de svarar på nya utmaningar, menar företagets vd.

– Vi vill tacka våra kunder, partners och anställda. De är alla en del av vår framgångssaga och har hjälpt oss att komma dit vi är idag trots utmanande tider. Det nya namnet speglar vår övertygelse om att vi tillsammans kan bygga en stark, hållbar grund för framtida tillväxt, säger Juan Luis Martínez Arteaga, VD för adapa.

adapas hållbarhetsstrategi kommer att sträva efter att etablera en verkligt cirkulär ekonomi för flexibla förpackningar samt att säkerställa optimering av koldioxidavtryck varje steg på vägen. Adapa Centers of Excellence ska tillhandahålla teknisk expertis och skräddarsydda innovationer, som gör det möjligt för medelstora kunder att bli regionala mästare med globala möjligheter.

adapas strategi för operationell excellens syftar till att säkerställa höga nivåer av flexibilitet och en extremt effektiv organisation för små och medelstora tillverkare med små till medelstora serier och utvalda nyckelkonton. Dessa mål grundar sig på adapas kärnvärden: att skapa en miljö av förtroende, ansvarighet och pålitlighet, såväl som laganda och ständiga förbättringar när man samarbetar med kunder, heter det i programförklaringen för den nya strategin.

Kort om adapa 

adapa-gruppen med huvudkontor i Wiener Neudorf, Österrike, specialiserar sig på innovativa, högkvalitativa och skräddarsydda förpackningslösningar med hög barriär för prpodukter inom livsmedels-, aromskydds-, hygien- och läkemedelsindustrin.

Med sin integrerade värdekedja från inköp av råvaror, extrudering till tryckning och konvertering, genererar företaget, som grundades 2012, en årlig försäljning på cirka 690 miljoner euro, vilket gör det till ett av de ledande företagen inom sin industri i Europa.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078