23948sdkhjf

Kampanj för ökad sortering ”on the go”

I ett nytt gemensamt initiativ vill Reitan Convenience i Sverige och Coca-Cola i Sverige öka medvetenheten kring återvinning och återanvändning.
Enligt en färsk Sifo-undersökning pantar 76 procent av svenskarna flaskor och burkar som de köper ”on the go”. Men av de som inte pantar dessa slänger 84 procent dem i papperskorgen. Det vill de båda aktörerna ändra på.

Det är i samband med Håll Sverige Rent-dagen nu på lördag som de presenterar ett nytt samarbete med syfte att gemensamt påv...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Packnet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Interpack har laddat om
Smurfit Kappa tar storslam i WorldStar Awards
Unik forskning för hållbara förpackningar
Förpackningar drabbas av ytterligare pålagor
MM Eson Pac rustar för ökad produktion
Proseal firar 25 år av framgångar
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Plastforum SE
Recycling

Sänd till en kollega

0.158