23948sdkhjf

Intervju med Elna Hallgard – "Vi vill ligga i framkant"

Med fyra affärsområden och sin breda portfölj av varumärken och konceptlösningar är Orkla en av Nordens ledande aktörer inom dagligvaruhandeln och storhushåll. Läs den långa intervjun med Elna Hallgard, utvecklingschef för förpackningar på Orkla Foods Sverige. Här berättar hon om företagets förpackningsmål, utvecklingsarbete och om hur plast passar in i den ekvationen.
Knappt 40 personer arbetar på Orkla Foods innovationsavdelning. Av dessa arbetar Elna Hallgard och hennes sex medarbetare med förpackningsutveckling.

– Vid utvecklingen av en ny förpackning har vi ett helt batteri av parametrar att förhålla oss till. Förpackningen ska skydda produkten, fungera i produktionen, vara hållbar och ge ett mervärde för k...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Packnet och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.084