23948sdkhjf

Ink n Art satsar på fenomenet unboxing 

Det göteborgsbaserade tryck- och förpackningsbolaget Ink n Art satsar nu stort på att utveckla sin e-handel. Nu vill de förnya och utmana branschen med en förbättrad digital upplevelse.

Ink n Art firar i år sitt 30 årsjubileum med att lansera en ny hemsida där kunden kan designa egna förpackningar, kort och stickers i låga volymer online. Från 30 ex.

Snabbt förklarat har Ink n Art utvecklat ett 3D-designverktyg och ett automatiserat flöde för förpackningar och trycksaker online - där designglädje och hållbarhet står i fokus. För varje beställning planteras ett träd som klimatkompensation. 

Nu ska Ink n Art haka på unboxing-trenden som sveper över Youtube men även andra plattformar som Instagram, TikTok och Facebook. Unboxing, på svenska “uppackning”, handlar om nyfikenheten som uppstår när vi får en presentkartong, julklapp eller produktförpackning med okänt innehåll. 

– Idag finns det inte så många i Sverige som snackar unboxing. Men alla kan relatera till den kittlande känslan av att få hem och öppna ett paket. Precis där vill vi vara med och skapa upplevelser som ger mervärde för kunden, Jesper Hammarstrand, VD på Ink n Art.

För att möta efterfrågan har Ink n Art investerat i en egen maskinpark som levererar toppkvalitet inom tryck, stans och limning. Med låga minimikvantiteter ska företag såväl som privatpersoner skapa egna kit - till produkten, festen eller kampanjen. 

– Fenomenet unboxing trendar på sociala medier och på Youtube finns idag uppemot 40 videos som har över 10 miljoner visningar. Där den mest sedda videon har 54 miljoner visningar! Intresset är svindlande stort och det finns stora möjligheter för företag att ta vara på konsumentens fascination för unboxing när de förpackar för sina varumärken, säger Gabriel Scavo, Marketing Officer hos Ink n Art.

I våras drev de igång den internationella förpackningssatsningen Pacsome, som vi tidigare rapporterat om. Nu slås de två bolagen ihop. Sammanslagningen av de två varumärkena resulterar i ett större team, fler produkter och nytt grafiskt uttryck.

– Vi har investerat i en maskinpark som ger oss stora möjligheter. Det är ett strategiskt grepp att lägga verksamheten online där räckvidden inte stannar vid Sveriges gränser, säger Jesper Hammarstrand.

Källa: Mer om Ink n art

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.081