23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Jagade leverantörer ser emv fortsätta växa

Kedjorna kritiseras för att kopiera emv från leverantörerna.

Egna varumärken är en framgångssaga för den svenska dagligvarubranschen som skördat framgångar i mer än tio års tid. Men allt är inte en dans på rosor när var tredje produkt på hyllan nu i dag är emv.

Egna märkesvaror, eller emv som de oftast kallas, har ökat i andel av den svenska dagligvaruhandeln under en lång tid. Från en volymandel på runt 23 procent 2008 (GfK) har den svenska marknaden i dag en andel emv på 33 procent 2020, enligt statistik från Statista. I värde har emv ökat från 17,2 procent år 2008 till 25,7 procent 2019.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129