23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Trioplast byter namn till Trioworld

Efter sammanslagningen av två av Europas största producenter av polyetenfilm – Trioplast och AFP – lanserar nu koncernen ett nytt namn. I samband med namnbytet vill man också signalera ett starkare engagemang att leda plastfilmsindustrin inom cirkulär ekonomi och hållbara förpackningslösningar.

Koncernen, med huvudsäte i svenska Gislaved och en omsättning på 5,5 miljarder kronor, organiseras om till fem divisioner och har en djärv plan att öka innovationstakten med fokus på en cirkulär ekonomi inom plast.

– Vi på Trioworld är övertygade om att plast kan göra världen säkrare och mer hälsosam, säger koncernens VD Andreas Malmberg.

– Men vi måste optimera användningen av plast och reducera våra kunders koldioxidavtryck. Den viktigaste faktorn på den här resan är användningen av återvunnen plast i vår produktportfölj. Vi har som mål att öka vår användning av återvunnen plast kraftigt. Vi satsar på en andel på över 30 % återvunnen plast före 2025 och en mer långsiktig målsättning på mer än 50 %.

Trioworld levererar högpresterande polyetenfilmsprodukter med teknisk support och servicestöd för många olika förpackningsanvändningar. Kundbasen är global men med ett europeiskt fokus och Trioworld handlar inom fem divisioner – sträckfilm, industrifilm, hälso- och sjukvårdsfilm, bärkassar och konsumentförpackningar. Produktionen består av tio fabriker i Sverige, Danmark, Frankrike och Nederländerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.084