23948sdkhjf

Förpackning för blommor fick pris

Regnet av Worldstar-utmärkelser fortsätter. Smurfit Kappa Sverige får en Worldstar för sin innovativa e-handelsförpackning för snittblommor, utformad i samarbete med Euroflorist.

Smurfit Kappa Sverige tog år 2020 fram förpackningen ”Flowerbox” åt Euroflorist, som hade behov av att skicka sina e-handelsbuketter på ett säkert och snyggt sätt till konsument. Den snabbresta wellförpackningen har plats både för blommor och en liten present. Designen med färre antal vikmoment vid resning och självlåsande lock gav en rejäl kostnadsbesparing.

Mariette Lindsjö, Sales, Marketing & Innovation Director på Smurfit Kappa:

– Det är fantastiskt att vi fått en WorldStar för e-handelsförpackningen åt Euroflorist! Vi är glada och stolta över utmärkelsen. Better Planet Packaging genomsyrar allt vi gör och vi fortsätter med stor intensitet vårt arbete med att ta fram hållbara förpackningar för en bättre miljö.

Juryns motivering är att förpackningen är väl lämpad för sitt syfte - att skicka blombuketter via e-handel på ett funktionellt, ekonomiskt och säkert sätt. Juryn tilltalades även av att förpackningen stärker varumärket och stimulerar till återkommande köp genom att bjuda kunden på en uppackningsupplevelse utöver det vanliga.

Smurfit Kappa Sverige och Norge är en del av Smurfit Kappas förpackningsdivision och hade 2019 en omsättning på 2,4 miljarder SEK. Företaget har ca 900 anställda med verksamhet på 10 orter i Sverige och Norge.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078