23948sdkhjf

Medvind för DS Smith

DS Smith har upplevt en tillväxt under pandemin av sällan skådat slag.
– Utvecklingen inom e-handeln blev explosionsartad. Plötsligt var det Black Friday-nivå över hela linjen, säger Thorbjörn Sagerström, VD för DS Smith i Norden.

I en intervju berättar DS Smith:s Nordenchefen om hur man genom investeringar stod väl rustat inför ökad e-handel och klarade av att möta den kraftigt ökade efterfrågan på e-handelsemballage.

– När Coronan slog till märkte vi direkt hur livsmedelsindustrin reagerade med ökad efterfrågan på transportförpackningar. Då hade vi redan vidtagit försiktighetsåtgärder mot smittspridning och kunde rida ut den första anstormningen utan problem. Alla kunde jobba för fullt, både på distans och i aktiv produktion.

Den ökade e-handeln har kommit för att stanna, menar han.
– Dagens e-handel är början på nåt nytt. Helt i tiden, både när det gäller miljö och människors levnadssätt. Jag vet att det ibland höjs röster om att ökad e-handel skulle ge mer utsläpp. Men då glömmer man att konsumenterna väljer och köper allt de behöver utan att ens starta en bil. Med förfinad logistik och moderna transportfordon blir e-handeln det miljömässigt överlägsna alternativet.

Läs hela intervjun med Thorbjörn Sagerström!

DS Smith är värd för PACK@lunch på fredag. Missa inte att anmäla ert till detta webinarium.

Läs mer på packatlunch.se

Se mer om eventet

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078