23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Signum återuppstår - på burk

Det för många klassiska Signumvarumärket som lanserades 1995 av KF återuppstår nu i form av en ny öl.

– Signum är ett öl som passar både till vardag och fest. Ett perfekt alternativ till påsk och midsommar, säger Åsa Wickholm, chef egna varumärken på Coop i en kommentar.

Signumvarumärket omfattade på sin höjd närmare 100 varumärken men fasades ut efter tillkomsten av Coop Norden i början av 2000-talet till förmån för det egna Coop-varumärket. Den nya ölen säljs som 50 cl burköl i 2,8 procent och 3,5 procent och säljs i Coops butiker; Stora Coop och Coop samt Online.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.105