23948sdkhjf

Single-malt veteran i nya kläder

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

The Glenlivet, ledande varumärke inom single malt-kategorin, presenterar en ny design för sin skotska whiskyportfölj. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen i varumärkets strävan att öppna upp kategorin för en ny generations whiskykonsumenter.

Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil, kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet från Speyside-destilleriet med moderna inslag som återspeglar det framåttänkande varumärket som det är idag. Varje single malt i portföljen sticker ut i whiskykategorin tack vare sin egna eleganta färg och hyllar arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, genom den lent flytande kurva som införts på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.

– Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess dyrbara namn och rykte. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets unika historia, säger Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. The Glenlivet 12 Year Old tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas, och The Glenlivet 18 Year Old pryds av den vackert välvda etiketten tryckt direkt på själva glaset.

Miriam Eceolaza säger:

– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt.

The Glenlivet ingår i vin- och spritföretaget Pernod Ricards portfölj av varumärken. 

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

FreeForm Packaging lanserar högbarriärslösning

Nytt kapital för framtida tillväxt

Tiptapp vann: Domstol upphäver förbud mot populära appen

I september 2018 förbjöd Stockholms stad delar av den populära återvinningsappen Tiptapp eftersom kommunen ansåg att renhållningslagstiftningen inte tillåter att enskilda hjälper varandra med att köra återvinning till återvinningscentralen.

Absolut senaste inom pallcontainer

Förpackningsindustrin startar insamling för Corona-drabbade

Nytt verktyg för materialhantering

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång i veckan (torsdagar).

Annonsera i nyhetsbrevet
Se det senaste nyhetsbrevet.

Den platta vinflaskan gör entré

Arkiv

Plastbranschens omställning räddar liv

Nya insamlingssystemet: Naturvårdsverket avslår ansökningar

"Konsumenten föredrar pappersförpackningar"

SIA Glass designar för återanvändning

Ny detekterbar svart plast

Webbinarium i tyska förpackningslagar

Exporterar du till Tyskland? Använder du förpackningar? Då är sannolikt detta webbinarium något för dig.

Magnet istället för vakuum 

Tillväxtverket förtydligar reglerna om korttidsarbete

Norsk aktör etablerar sig i Sverige

Plastförpackningar hetare än någonsin – Ny förpackningskonferens i Malmö

Debatten om plastförpackningar svallar högre är någonsin. Hållbarhet, klimatneutralt, resurseffektivt och miljöanpassat är bara några av de nyckelord som är vägledande i dagens debatt om förpackningar. 

Metsä Board bäst i Finland

Orkla lanserar lättåtervunnen skål

Paolos produkter bortplockade

Plaståtervinning: standardisering fortsätter

Återvinningsmetoden kan göra PUR hållbart

Plaståtervinnare slutar producera

Plaståtervinningsindustrin stänger nu produktion runt om i Europa.

I samarbete för Corona-bekämpning

Svenskmärknings vd slutar

Han blir ny VD för Pressretur

Canon i partnerskap för Corona-bekämpning

Ny Heidelberg-press stulen

Legendarisk mejeri-VD köper förpackningsföretag

Sparar 15 ton plast på toalettpapperet

LEDAREN
I Coronavirusets epicentrum

Lyckad lagerflytt

Ny ordförande i Skogsindustrierna

Lidl tog bort plasten

Ica knyter till sig 250 lokala leverantörer

Rootfruit: Mer förpackat naturgodis och mindre lösvikt

Se alla Företagens egna nyheter

Lasersvetsning av plast

Svetsutrustningar för plast med flera olika metoder

Lasergivare med IO-Link och omgivningsljusundertryckning.

Var med på vår virtuella mässa 27-28 maj!

Praktiska förpackningar till desinficerande våtservetter

Akut produktion av desinfektionsmedel med hjälp av Busch

Letar du också efter bra möjligheter? Ta en Gemba-promenad!

FKUR etablerar ett nytt lager i Norrköping

Stå bättre pall med bord i papp

Vi på Balluff tar säkerheten på allvar!

Leverans av Busch vakuumsystem till Brasilien

Det är dags att göra smart tillverkning mer produktiv.

Arkitekterna av smart tillverkning!

Busch Vakuum Solutions levererar till sjukhus i Palestina

Ideal SmartCamera från Balluff!

Skummande öl kan vara gott men gillas inte inom produktionen

Industry 4.0 och Industrial Internet of Things!

Se hur ni kan utöka er service och spara resor

Snabb social distansering

Arbetar du med plast och behöver en svetsutrustning?

Intelligent hydraulik, vad behöver du tänka då?

Busch Vacuum Solutions levererar till sjukhustrailers i USA

Lasersvetsning av plast

Centralisering av vakuum från Busch Vacuum Solutions

Kunskapsbas för 50% återvinning av plast

Sänd till en kollega

0.082