23948sdkhjf

Single-malt veteran i nya kläder

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

The Glenlivet, ledande varumärke inom single malt-kategorin, presenterar en ny design för sin skotska whiskyportfölj. Designen hyllar varumärkets långa historia och nutida vision. Det är den senaste stora förändringen i varumärkets strävan att öppna upp kategorin för en ny generations whiskykonsumenter.

Känd för sin karakteristiskt lena och fruktiga stil, kombinerar The Glenlivets nya utseende det anrika arvet från Speyside-destilleriet med moderna inslag som återspeglar det framåttänkande varumärket som det är idag. Varje single malt i portföljen sticker ut i whiskykategorin tack vare sin egna eleganta färg och hyllar arvet från The Glenlivet, som betyder ”den flytande lena”, genom den lent flytande kurva som införts på etiketten för att göra kollektionen enhetlig.

– Flaskdesignen återspeglar grundarens, George Smith, engagemang och passion när han etablerade varumärket 1824 och stred för att skydda dess dyrbara namn och rykte. Flaskan och etiketten berättar också om varumärkets historia och härkomst, vilket ger nya whiskyskonsumenter möjlighet att lära sig mer om The Glenlivets unika historia, säger Miriam Eceolaza, Marketing Director för The Glenlivet.

Den nya förpackningen och etikettutformningen kommer att pryda samtliga produkter i The Glenlivets kärnportfölj. The Glenlivet 12 Year Old tar dock den nya designen ett steg längre, genom att byta den gröna färgen på flaskan till klarglas, och The Glenlivet 18 Year Old pryds av den vackert välvda etiketten tryckt direkt på själva glaset.

Miriam Eceolaza säger:

– The Glenlivets nya förpackning handlar inte om att ändra på våra whiskys, vi vet att de är fantastiska. Det handlar om att skapa en ny utformning, som vackert återspeglar varumärkets långa historia och symboliserar vårt nutida tänk och vision. Vi hoppas att det moderna och ändå tidlösa, nya utseendet kommer att tilltala våra befintliga whiskykonsumenter, men också bjuda in de som ännu inte har upptäckt skotsk single malt.

The Glenlivet ingår i vin- och spritföretaget Pernod Ricards portfölj av varumärken. 

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förpackningsleverantör stöttar sina kunder

Många restauranger har det extremt tufft just nu. Flera leverantörer försöker att hjälpa till. Så bland annat förpackningsleverantören Tingstad.

Labelexpo
Tecknade kontrakt

Labelexpo
Färgrika nyheter hos Flint Group

Höstens Labelexpo bjöd på många nyheter för den etikettproducerande industrin. Den kompletta rapporten från mässan läser ni i Packmarknaden nr 1 2020.

Förpackningsföretag ställer om på grund av virusepedemin

Labelexpo
Epson kliver upp en division

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut två gånger i veckan, onsdagar och fredagar.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

Regeringen presenterar krispaket för småföretag

Arkiv

Labelexpo
Durst sätter nya rekord för inkjetpressar

Vi fortsätter presentationen av godbitar ur vår Labelexpo-rapport publicerad i Packmarknaden nr 1 2020.

Producenter vädjar till dagligvaruhandeln – "köp lokalt"

Smitta stoppar aktieutdelning

PACK POINT NORDIC blir livesänt

PACK POINT NORDIC kommer att kunna genomföras som webinar.

1

Viruset kan överleva i dagar på förpackningar

Ska göra drivmedel av trärester

Miljoner till hållbart livsmedelssystem

Labelexpo
Mark Andy har hela bredden

Mark Andy, i Sverige representerad av agentföretaget Convertec, visade att man nu har hela bredden av trycklösningar för etikettproduktion, såväl en flexo-, hybrid- som renodlad digitalpress fanns i montern.

Labelexpo
Digital efterbehandling

När mässor och seminarier nu ställs in på löpande band kan vi bjuda på fler nyheter från höstens Labelexpo.

Labelexpo
Mycket återvunnet hos Avery Dennison

När mässor och seminarier nu ställs in på löpande band kan vi bjuda på fler nyheter från höstens Labelexpo.

Ställer om produktionen från biodrivmedel till handsprit

LRF erbjuder 8 000 jobb under krisen

HP Indigo med digitalt metallfärgstryck

Ny teknik ska öka plaståtervinningen

Ny fluorescerande teknik sprider ljus över återvinningen av livsmedelsförpackningar.

Empack startar tävling för unga talanger

Plus

TEKNIK
HP Indigo lanserar ny modellportfölj och världens snabbaste digitala etikettpress

1

Svenska Mässan varslar 300

Lästips i Corona-tider

Livsmedelsföretagens åtgärdslista till regeringen

100 000 nya Amazonjobb i spåren av corona

Corona får Danone att stänga i Solna

Audi kläs av PET-flaskor

PulPac rekryterar

Åsa Domeij: Lagstiftarna bör lära av historien

Karensdagen slopas – och stopp för stora sammankomster

Hallå där Amanda Persson!

Europeisk konferens om 3D-printning till Sverige

Ny Sverigechef

Där vill kunderna ha sina hämtskåp

Nytt PP/cellulosa material

Se alla Företagens egna nyheter

Svensktillverkad kanalplast för snabb leverans

Kapacitiva smarta nivåsensorer - nu också med IO-Link!

Bläckstråleskrivaren Linx 10

Minskade stopptider och ökad lönsamhet

Busch Vacuum Solutions

Energieffektiv produktion med centralvakuum

Nytt nummer av INSIDE!

Svensktillverkad kanalplast för snabb leverans

Optisk identifiering – effektivt och smidigt!

RFID - till vilken nytta?

Stor energibesparing med centralvakuum i förpackningsprocess

Spårbarhet i mat- och dryckesindustrin är ett måste!

Tool ID - Optimal användning av verktyg!

Förmontering av lagerhöljen i cylinderhuvudet är viktigt!

Balluff Integration Support - alltid nära dig!

Produktionsmaskinerna "pratar ihop sig"

Smartlight-system från Balluff - här passar dem!

Hål i locket gör succé i Saudiarabien

Termiska flödesvakter, när är de viktiga?

Kontrollera närvaron och placering av nitar!

Ecol Studios komposterbarhetsprov AKREDITERATS

Många fördelar med PLC-styrt Building Management System (BMS

Hur kan RFID öka din konkurrenskraft?

Gör 2020 till året för smart tillverkning!

Nytt samarbete mellan HMS Networks och Wexoe AB

Sänd till en kollega

0.143