23948sdkhjf

Ny grafisk identitet

Stretch M/T Svenska AB byter logotyp efter närmare 50 år. Den nya formen ska spegla dagens Stretch och visa ett mer modernt och progressivt varumärke.

– Vi har tagit stora kliv inom många områden och har utvecklat såväl våra erbjudanden och vår tillgänglighet som expanderat verksamheten med bolag i Norge. Vi har även tagit steg för att möta morgondagen med digitalisering och automatisering och har som företag utvecklats mycket sedan starten för nästan 50 år sedan. Nu följer även formen med, säger Jens Hellström.

Stretch nya visuella identitet ska spegla en verksamhet i tiden. Det nya uttrycket ska inge känslan av ett modernt och progressivt företag.

Stretch har strävat efter att skapa en logotyp som är stark, tidlös och relevant. Det grafiska elementet i S:et är en visuell förenkling av inspirationskällan som är original-logotypen. Den avskalade och unikt framtagna typografin blir en bärare av identiteten liksom den varma och jordnära färgpaletten som har kvar sina grundfärger.

Implementeringen av den nya visuella identiteten påbörjas i januari 2020 och utrullningen sker successivt under året, i både digitala och fysiska miljöer. Den visuella identiteten har tagits fram tillsammans med kommunikationsbyrån Tankbar i Nyköping.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.093