23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Hur ska vi klara den växande e-handeln?

e-handeln och den utmaning som den medför för etablerade handelsföretag var ämnet för dagen när PACK@lunch arrangerades med Packsize som värdföretag den sista fredagen i april på Urban Deli i Stockholm.

Som vanligt fylldes lokalen till bredden med intresserade åhörare när PACK@lunch kom till stan igen. Moderator Per-Stefan Gersbro och övriga teamet från Packmarknaden tog tillsammans med Packsize emot anmälda gäster. Endast ett fåtal hade varit tvungna att lämna återbud på grund av SAS-strejken.

Efter inledande lunch och mingel tog dagens program vid som bestod av två talare. Först ut var Allan Dickner, Acting Packaging Development Manager på IKEA. Han berättade om hur IKEA nu transformerar sin verksamhet för att möta nya shoppingmönster inte minst e-handel. Den tid då IKEA bara öppnade varuhus utanför städerna i anslutning till stora köpcenter är förbi. Det som växer är e-handel, särskilt stor är ökningen i tätbefolkade städer i Asien som till exempel Shanghai.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.218