23948sdkhjf

Det självklara valet

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Färgtillverkaren Farrow & Ball lanserar nio nya färger. Valet föll som vanligt på metallplåtburken som varit en del av företagets ikoniska varumärke sedan begynnelsen.

Leverantör av metallplåtburkar till Farrow & Ball har de senaste 20 åren varit Ardagh Group och dess fabrik i Norwich i östra England. Där produceras bukar i storlek från 750 ml till 5 liter till Farrow & Ball´s färger och övriga ytbehandlingsprodukter,

– Det finns många praktiska skäl och även marknadsföringsmässiga till varför vi ännu en gång väljer metallburkar för våra färger, säger Josephine Rance, Chief Marketing Officer, Farrow & Ball.

– Metall ger den perfekta ytan för att visa upp vårt ikoniska varumärke och är dessutom ett tecken på vår produkts kvalitet och premiumpositionering.

– Vårt engagemang för säkerheten är också absolut och eftersom metall är ett ogenomträngligt material sker ingen påverkan mellan förpackningsmaterialet och vår produkt. Metallens egenskap som oändligt återvinningsbart gör det också till det enda och självklara valet för vårt varumärke.

Paul Stokes, Commercial Director, Paints and Coatings, på Ardagh, gläds naturligtvis åt Farrow & Ball's engagemang för metallförpackningar:

– Det är väldigt glädjande att höra ett så framgångsrikt och ikoniskt varumärke beskriva fördelarna med metallförpackningar så tydligt och övertygande. Vi är glada att vara en del av den senaste lanseringen.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Snart dags för Hannover Messe

Skid-VM ett hållbart event

Nyhetsbrev

Arkiv

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Finsk studie: "Konsumenten föredrar kartong"

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Case story
Löste problem med transportband i dryckesindustri

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.105