23948sdkhjf

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Den norska mejeriproducenten Synnøve Finden har nyligen lanserat en ny typ av kvarg på en botten av fruktsås. Mellanmålet säljs i en CombiRound-bägare från RPC Superfos. Den har en sked i locket och visar det visuellt spännande mötet mellan såsen och kvargen i ett runt fönster på sidan.

Produkten tillhör en ny generation av mellanmål som mejeriföretaget har utvecklat för att möta en ökad efterfrågan på enkla och hälsosamma mellanmål. Kvargprodukten säljs i CombiRound-bägaren från RPC Superfos, som noga valts ut för att fånga kundernas intresse.

Kunden kan redan i affären se vad som finns i bägaren genom ett runt, semitransparent område stort som en tvåkrona. Två mycket olika ingredienser möts precis vid fönstret – den vita kvargen och den mörka fruktsåsen – och det ger en estetisk och visuell upplevelse.

– Det runda fönstret kommunicerar äkthet och ärlighet. Genom denna detalj kan vi faktiskt skapa ett unikt visuellt element i varje enskild bägare. Vi är mycket nöjda med resultatet, och även om produkten är helt ny, har vi redan säkrat ett antal viktiga kontrakt med de mest välkända detaljhandelskedjorna i Norge, säger Preben Owren, Category Manager på Synnøve Finden.

Konsumenterna vill att det ska vara enkelt att äta, oavsett om de är hemma eller ute, och därför finns det en praktisk sked i locket på CombiRound-bägaren. Den ligger skyddad under en etikett som är enkel att dra av. Skeden är enkel att sätta ihop och ger en trevlig ätupplevelse. Den är särskilt utvecklad för Synnøve Finden och gjutformen till den kommer från RPC Ace i Hong Kong, ett systerföretag till RPC Superfos.

Förpackningslösningen CombiRound kombinerar kartong och plast. Det inre skiktet är en termoformad plastfolie och det yttre skiktet är tillverkat av kartong, vilket ger en ljusbarriär och låg vikt.

RPC Superfos team från Norge, Sverige och Danmark har varit involverade i arbetet med CombiRound för Synnøve Finden, och enligt Preben Owren blev såväl samarbetet som det slutliga förpackningsresultatet en fullträff.

– Vi värdesätter den rådgivning vi har fått och de förslag och det stöd vi löpande har mottagit från RPC Superfos. Samarbetet över gränserna har varit smidigt, behagligt och effektivt. Vi har fått all nödvändig information och leveranser i tid, men det som varit ännu viktigare är att vi har kunnat hålla tidsplanen för projektet fullt ut.

Synnøve Findens marknadsandel i Norge för yoghurtprodukter ligger på cirka 10 %, och därför söker man alltid efter möjligheter till att utmana de mycket större aktörerna på marknaden. Synnøve Finden ser således en möjlighet att stärka försäljningen genom lanseringen av den nya kvargen i den nya bägaren med blickfång.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

Snart dags för Hannover Messe

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Skid-VM ett hållbart event

Nyhetsbrev

Arkiv

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Finsk studie: "Konsumenten föredrar kartong"

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Case story
Löste problem med transportband i dryckesindustri

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.106