23948sdkhjf

Miljöutmärkelse till Stora Enso

Stora Enso har tilldelats utmärkelsen "Industry Leader 2018" i Sustainable Brand Index B2B, som är den största varumärkesstudien om hållbarhet i Norden. Studien omfattar över ett hundra varumärken inom B2B i mer än 10 branscher i Sverige.

Stora Enso anses vara branschens mest hållbara B2B-varumärke, enligt beslutsfattare i Sverige. Sustainable Brand Index B2B-studie analyserar hur svenska beslutsfattare ser hållbarhet och hur Sveriges största B2B-märken uppfattas ur hållbarhetssynpunkt. Stora Enso slutade som tvåa totalt bland alla de undersökta B2B-företagen.

– Som ett hållbarhetsdrivet företag värderar vi starkt detta erkännande. Vår verksamhet bygger på att stödja våra kunder för att möta konsumenternas efterfrågan på hållbara produkter. Genom att ersätta fossilbaserade material med våra förnybara lösningar, kommer vi att hjälpa till att driva övergången från en värld av fossila bränslen till en framtid som bygger på bioekonomi, säger Ulrika Lilja, EVP Communications.

– Vi är glada att se att det ambitiösa genomförandet av vår hållbarhetsstrategi erkänns, säger Noel Morrin, EVP Sustainability. Det är högsta prioritet för Stora Enso att se till att våra förnybara lösningar produceras hållbart. Detta kräver kontinuerligt arbete när vi går mot en framtid med allt lägre lågkoldioxidutsläpp.

Artikeln är en del av vårt tema om HÅLLBARHET.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.079