23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Packnet
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Pack@lunch på Scanpack - Vem var där?

Var ni på Pack@lunch med Iggesund under Scanpack? Då kan ni se en bildkavalkad här från eventet. Var ni inte där, se vem som var där!



Ett val som gör skillnad . Det var temat när Iggesund bjöd på lunch med tre intressanta föredragshållare på Scanpacks SpeakersStage. Som vanligt modererade Packmarknadens Per-Stefan Gersbro och ställde de rätta och tuffa frågorna till dagens debattörer.

Jessica Tommila, Manager, Iggesund Academy, underströk hur viktig kunskapsöverföringen är för Iggesund. Kartong är mer än en produkt. Den ger kunden oändliga möjligheter att skapa förpackningar och trycksaker, men det gäller att veta hur. Det finns behov av grundläggande kunskap i skillnader mellan olika material. Det personliga mötet är oöverträffat vid kunskapsutbyte.

Ian Schofield, Own Label and Packaging Manager, Iceland Foods, började inom förpackningsområdet med att föra in plast överallt. Nu, 40 år senare, ägnar han all kraft åt att ta bort den. Sedan januari, när Iceland Foods blev den första och hittills enda butikskedja att helt bannlysa plasten har man lyckats göra sig av med 3 000 av totalt 16 000 ton. Det som återstår är svårare.

Anna Möller, Category Director Spirits & Beer, Altia, menade att konsumentintrycket av förpackningen är oerhört betydelsefullt och alldeles särskilt för en aktör som begränsas i möjligheterna att göra reklam för sina produkter. En exklusiv produkt kräver en exklusiv förpackning.

SCANPACK 2018 Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125