23948sdkhjf

Cellutech vann dubbelt

Det blev start-up-bolaget Cellutech som vann Start Up-tävlingen Packbridge Challange arrangerad av Packbridge och fick ta emot priset 50 000 kronor när finalen avgjordes på Top Packaging Summit i Malmö förra veckan. Cellutech vann även priset ”The Best Pitch”, initierat av EasyFairs Empack, som röstades fram av publiken.

Till finalen på Top Packaging Summit hade tio finalistföretag kvalificerat sig. Dessa bedömdes av en imponerande jury med representanter ifrån Axfood, Nestlé, ALMI Invest, Ardagh Group, Accelerace, Lund University, Region Skåne och Sysav.

I hård konkurrens utsågs Cellutech från KTH i Stockholm till vinnare i Packbridge Challange 2018. Cellutech utvecklar nya, avancerade material baserade på cellulosa, exempelvis cellulosaskum till transportförpackningar. Cellutechs Paula Martirez och Oruc Koklukaya tog emot priset 50 000 kronor.

Men inte nog med det. Det fanns ytterligare ett pris i år. Priset ”The Best Pitch” som röstades fram av publiken. Och även det gick till Cellutech. Priset delades ut av Easyfairs Empack och är en monter både på Empack Malmö 2019 och Empack Stockholm 2019 – under mötesplatsens Start Up Area – till ett värde av 30 00 kronor.

– Syftet med priset är att ge vinnaren chansen att visa upp sitt företag för branschen på en större arena och en chans för branschen att träffa de nya uppstickarna som driver utveckling och innovation, säger Emelie Törn, projektledare Empack.

Läs mer om Cellutech här http://www.cellutech.se/

Samtliga deltagande finalister i Packbridge Challange 2018 var: CupClub, 3D Click, Cellutech AB, ColorSensing, DUDE Packaging, Ecopåsar, Food BIOPack, Sensor Spot, Starke ECB AB och Sulapac Ltd. Tävlingen sponsrades av Invest in Skåne.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064