23948sdkhjf

Flexobransch i högform samlas i Sunne

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Flexoforum kommer tillbaka i augusti. Eventet arrangeras av prepress-specialisten Miller Graphics och är en viktig mötesplats för flexobranschen i Skandinavien.

Vi ringer upp Håkan Nilsson Marknadschef på Miller Graphics för att ställa några frågor om vad som väntar deltagarna på Flexoforum den 28-30 augusti i Sunne.

Hur ser årets program ut?

– Som vanligt mixar vi aktuella ämnen inom teknik, ledarskap och inspiration. Det finns inget tema som löper över hela programmet utan det ska vara som ett smörgås bord där alla hittar något att med sig hem till sin egen verksamhet.

– Vi är så klart extra stolta över att ha kunnat locka hit Magnus Wikström från BillerudKorsnäs ledning i Stockholm för att berätta om företagets största och en av Sveriges största industriinvesteringar genom tiderna som sker i Gruvön just nu. Den nya kartongmaskinen är ju också en del av vår bransch.

Maria Strømme, professor i nanoteknologi och Sanny Lindström, kommentator och fd ishockeyspelare, är två talare som kommer inspirera under Flexoforum. Som traditionen bjuder börjar evenemanget med en Golf-tävling och Get Together på tisdagen. Utställningen som i år lockat rekordmånga partner, hela 38 stycken, börjar på onsdag förmiddag och efter lunch startar programmet med föredrag.

– Vi ger alla möjlighet som har en bit att resa att komma in på förmiddagen om man inte kan vara med redan på tisdag. Sunne är en metropol för flexobranschen, men det är en bit att ta sig hit från olika delar av landet.

Hur upplever du att temperaturen i branschen är just nu?

– Om du menar våra kunder så har de fantastiskt mycket att göra nu. Industrin går för högvarv. Vi har öppet hela sommaren för att supportera våra kunder. Det är ingen som helt stänger verksamheten i juli, som det gjordes förr. Vi är ju en av de större leverantörerna till flexotryckföretag och flexotrycket har på senare år genom kvalitetshöjningar befäst sin position som den ledande tekniken för förpackningar.

Miller Graphics är en koncern med 14 fabriker i 8 länder. Förutom ett antal europeiska finns man också sedan några år i Afrika , Algeriet och Marocko. Nu etableras ytterligare en fabrik i Elfenbenskusten.

– Välståndet ökar även i dessa länder och när folk flyttar från landet in till städerna behövs även där förpackningar för att livsmedelsdistributionen ska fungera.

Till Flexoforum väntas främst kunder från Skandinavien, företrädesvis Norge Sverige och Finland. Det kommer också representanter från i stort sett alla Milller Graphics egna produktionsenheter i Europa.

– För oss är det ett bra tillfälle att samlas internt och också visa upp hela vår kapacitet för kunder som har behov av en leverantör på europeisk basis.

Föredragen på Flexoforum fortsätter på torsdag förmiddag. Och som avslutning på dagen kan de som vill besöka Miller Graphics i Sunne. Boende såväl som konferensen hålls sedan två år på Selma Spa i Sunne.

– Det är hög tid att boka in sig på konferensen för att garanterat få plats, inte minst på hotellet. Det är redan ett 100-tal externa deltagare anmälda utöver partners och Miller-folk så det ser ut att bli en stor uppslutning även i år.

För mer information gå in på: www.flexoforum.com

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

EGP-partnercertifikat till Peltolan

Globalt initiativ för minskat plastavfall

Hela plastvarukedjan i kraftfullt samarbete.

Tetra Pak först med fyrfärgs digitaltryck

Redhawks tappar hållbart på kartongflaska

HÅLLBARHET
Insamlingsinitiativ sprider sig

Djupdykning i etiketter på Empack

Nyhetsbrev

Hållbar Europanyhet från Ed

Arkiv

Den självsorterande sorteringsstationen

Restaurang- och storkök får returlådor

Case story
Löste problem med transportband i dryckesindustri

Case story
Automatisering fördubblade plantskolans kapacitet

Jubileumsmaskin till Arla Foods Linköping

Design
Metal-look för iskaffe

Ardagh Group tillverkar en burk med ny spännande design för iskaffe.

Ny förpackning minskade köttsvinn

Domino lanserar försvinnande bläck

Ny biobaserad plast för plastflaskor

Plast Petter tar över DJ Produkter

Matförpackningar i återvinningsprojekt

Uppåt för Italienska maskinmakare

Durst och KBA i joint venture för digital förpackningspress

Fortsatt positiv utveckling

Stabil tillväxt för den globala bioplastindustrin.

Design
Ung Karlstad-designer vann igen!

Minns du 2018?

AR Packaging köper kroatiska Istagrafika

Design
Sulapac i avtal med Chanel

Styrmedel som ökar plaståtervinningen

Nivåmätare ger CO2-vinster

LEDAREN
Packmarknaden i ny förpackning

Löfbergs nominerat till hållbarhetspris

HÅLLBARHET
Projekt för mindre take away-skräp

Insula valde Goodtech

Coop tar täten för kvalitetssäkrad märkning

HÅLLBARHET
Miljöutmärkelse till Stora Enso

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Se alla Företagens egna nyheter

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Besök Elastocon på Scanpack i monter F03:27

Wellplast ställer ut på Scanpack

Intressanta föreläsningar på Scanpack

Besök Wellplast på Scanpack!

Scanpack 23-26 okt, Göteborg

DS Smith till Nationalmuseum!

Ny mjukvara ger enklare industriell märkning

Scanpack 2018: Fokus på plast och hållbarhet

Sänd till en kollega

0.112