23948sdkhjf

Flexobransch i högform samlas i Sunne

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Flexoforum kommer tillbaka i augusti. Eventet arrangeras av prepress-specialisten Miller Graphics och är en viktig mötesplats för flexobranschen i Skandinavien.

Vi ringer upp Håkan Nilsson Marknadschef på Miller Graphics för att ställa några frågor om vad som väntar deltagarna på Flexoforum den 28-30 augusti i Sunne.

Hur ser årets program ut?

– Som vanligt mixar vi aktuella ämnen inom teknik, ledarskap och inspiration. Det finns inget tema som löper över hela programmet utan det ska vara som ett smörgås bord där alla hittar något att med sig hem till sin egen verksamhet.

– Vi är så klart extra stolta över att ha kunnat locka hit Magnus Wikström från BillerudKorsnäs ledning i Stockholm för att berätta om företagets största och en av Sveriges största industriinvesteringar genom tiderna som sker i Gruvön just nu. Den nya kartongmaskinen är ju också en del av vår bransch.

Maria Strømme, professor i nanoteknologi och Sanny Lindström, kommentator och fd ishockeyspelare, är två talare som kommer inspirera under Flexoforum. Som traditionen bjuder börjar evenemanget med en Golf-tävling och Get Together på tisdagen. Utställningen som i år lockat rekordmånga partner, hela 38 stycken, börjar på onsdag förmiddag och efter lunch startar programmet med föredrag.

– Vi ger alla möjlighet som har en bit att resa att komma in på förmiddagen om man inte kan vara med redan på tisdag. Sunne är en metropol för flexobranschen, men det är en bit att ta sig hit från olika delar av landet.

Hur upplever du att temperaturen i branschen är just nu?

– Om du menar våra kunder så har de fantastiskt mycket att göra nu. Industrin går för högvarv. Vi har öppet hela sommaren för att supportera våra kunder. Det är ingen som helt stänger verksamheten i juli, som det gjordes förr. Vi är ju en av de större leverantörerna till flexotryckföretag och flexotrycket har på senare år genom kvalitetshöjningar befäst sin position som den ledande tekniken för förpackningar.

Miller Graphics är en koncern med 14 fabriker i 8 länder. Förutom ett antal europeiska finns man också sedan några år i Afrika , Algeriet och Marocko. Nu etableras ytterligare en fabrik i Elfenbenskusten.

– Välståndet ökar även i dessa länder och när folk flyttar från landet in till städerna behövs även där förpackningar för att livsmedelsdistributionen ska fungera.

Till Flexoforum väntas främst kunder från Skandinavien, företrädesvis Norge Sverige och Finland. Det kommer också representanter från i stort sett alla Milller Graphics egna produktionsenheter i Europa.

– För oss är det ett bra tillfälle att samlas internt och också visa upp hela vår kapacitet för kunder som har behov av en leverantör på europeisk basis.

Föredragen på Flexoforum fortsätter på torsdag förmiddag. Och som avslutning på dagen kan de som vill besöka Miller Graphics i Sunne. Boende såväl som konferensen hålls sedan två år på Selma Spa i Sunne.

– Det är hög tid att boka in sig på konferensen för att garanterat få plats, inte minst på hotellet. Det är redan ett 100-tal externa deltagare anmälda utöver partners och Miller-folk så det ser ut att bli en stor uppslutning även i år.

För mer information gå in på: www.flexoforum.com

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Avisera förvärvar Bags & More – öppnar showroom i Göteborg

Max på offensiven mot fossilbaserad plast

Sett på flyget

Material för framtiden är här!

Stora Enso storsatsar på mässan Plastteknik Nordic

Nyhetsbrev

Plus

Exklusivt material
Sett och hört på Empack i Malmö

Arkiv

Coop börjar med återvunnen PET

Coop testar kylskåpskoncept för hemleveranser

Organisation för kemisk återvinning bildad

Förenar krafter för att bekämpa plastnedskräpning

Indien vill stoppa import av plastavfall

Axfood fasar ut engångsartiklar av plast

RPC Superfos mottar CSR-certifikat

Unikt hållbar plastförpackning i gult

Lyckat årsmöte i Normpack

Kiviks Musteri skippar sugrören

Lanserar hållbar acetaldehyd

Vill inte längre heta Plast

Ätbar bioplast från äpple- och apelsinrester

Pack@lunch på RISE

Yaskawa Nordic gör första affären på en helt ny robotcell

Stora Enso investerar i produktion för fibertråg

Lexit Group inrättar ny avdelning

Nytt etikettmaterial för säkerhetsförsegling

Rekordår för miljösmart säcksystem

Vinnarna dragna i Packmarknadens läsarundersökning

Empack i Malmö får nytt format

Nya partner till Pack Point Nordic

Ny VD på växande PrimeBlade

Intelligent handske

Arla introducerar ny datummärkning

Årets plastteknik-mässa fokuserar på biomaterial

Förpackningsdesigners utmaning i e-handel

LEDAREN
I ny kostym

Pant på festivalen

"Den ekvationen håller inte"

Se alla Företagens egna nyheter

Prova den populära barriärkalkylatorn

FANUC’s 450 tons helelektriska formspruta kommer till Europa

RPC Superfos mottar CSR-certifikat från Randers kommun

FCM utan kompromiss

Wellplast AB ingår Europeiskt samarbete

Utmaning i en behållare

Säkrare hantering med starkare handtag

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Sänd till en kollega

0.151