23948sdkhjf

Tyska FachPack laddar för morgondagen

Den tyska förpackningsmässan FachPack är Europas ledande fackmässa för förpackningsteknik och processer i mellanåren då Interpack vilar. FachPack 2018 lanserar det nya mottot ”Tomorrow begins when you create it”.

Med nya trender, perspektiv och möjligheter svämmar den europeiska förpackningssektorn över av innovativa produkter – och de bästa av dessa visas upp på FachPack i Nürnberg. Mässan som går den 25-27 september 2018 erbjuder en oöverträffad bredd av förpackningsmaterial, maskiner och processer samt ett imponerande utbud av lösningar för paketering och etikettering, intralogistik samt produkter och applikationer för print och slutfinish.

FachPack samlar över 1 500 utställare från hela förpackningskedjan i 12 hallar. Mässan lockar över 40 000 fackbesökare från bland annat livsmedels-, läkemedels-, kosmetik- och bilindustrin som kommer för att se det senaste inom förpackningsteknik.

Under 2018 kommer fokus bland annat riktas mot Industry 4.0 inom förpackningsindustrin, med både de fördelar och utmaningar som digitaliseringen och Industrial Internet of Things (IIoT) för med sig.

– Inför FachPack 2018 lanserar mässan sitt nya motto ”Tomorrow begins when you create it”, vilket visar på mässans nya, fräscha identitet med ett tydligare fokus på innovation. Nytt för i år är också en ny gruppering av produkterna på mässan som ska göra det ännu enklare än tidigare att hitta det man söker på mässgolvet, säger Marie Jaeger, Sverigeansvarig FachPack Trade Fair Agency AB.

– Här återfinns allt från dubbel-vägg lådor som skyddar glasbehållare, till tracking-lösningar, personligt designade förpackningar, smarta transportlösningar och livsmedelsförpackningar som gör att maten håller längre.

Svenska samlingsmontern ökar i år i storlek. Mässgruppen AB arrangerar en svensk samlingsmonter tillsammans med stöd av mässans svenska representant, Trade Fair Agency AB. Detta gör det enklare för svenska aktörer att i ett sammanhang presentera innovationer från svensk förpackningsindustri.

Under FachPack 2016 deltog fyra svenska företag i samlingsmontern och inför 2018 års mässa väntas deltagandet öka till omkring 10-12 deltagande företag.

– Att ställa ut i den svenska samlingsmontern är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att profilera sig på den europeiska marknaden genom att utmärka sig i ett svenskt sammanhang, säger Marie Jaeger.

För mer information om FachPack kontakta Trade Fair Agency på info@tradefairagency.se.

Om ni är intresserade av att delta i paviljongen kontakta Mässgruppen på christer_a@telia.com

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078