Lanserar nya materialeffekter

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Tetra Pak lanserar nya effekter för sitt förpackningsmaterial för att hjälpa varumärkesägare att locka till sig kundernas uppmärksamhet. Den nya serien materialeffekter kallas Tetra Pak Artistry.

Effekterna åstadkoms utan att kunden behöver byta till ett nytt förpackningsformat eller investera i ny utrustning. Charles Brand, VP, Product Management and Commercial Operations på Tetra Pak säger;

– I en värld där nästan allt behöver vara" personligt " vill vi ge kunderna något unikt för att hjälpa sina varumärken att höja sig över bullret och nå shopparen. Den nya sviten av effekter och uttryck kommer att hjälpa våra kunder att förbättra sitt varumärke utan extra investering, vilket gör det till en kostnadseffektiv lösning på deras behov.

Tetra Pak Artistry kommer att innehålla:

Tetra PakReflect: att integrera holografiska effekter på förpackningen

Tetra PakMetalliserad: för att skapa en metallisk effekt

Tetra PakCraft: för att ge förpackningen det naturliga utseendet av bar kartong med träfibrer

Fler erbjudanden är på gång, bland annat Tetra PakSculpt, en präglad ytstruktur för en innovativ konsumentupplevelse.

Hela utbudet av effekter kommer att finnas tillgängligt för de flesta Tetra Pak förpackningsformat och erbjuds kunder över hela världen.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny ledning i Antalis

Gemensamt upprop mot plast på fel ställe

Pant på plastpåsar en succé

Ny revolutionerande tryckprocess

100 miljoner till forskning om virtuella fabriker

800 000 till standardisering av plaståtervinning

Nyhetsbrev

Miljöpris till box tillverkad med ny teknik

Arkiv

Vänd in och ut för retur

Tyska FachPack laddar för morgondagen

Ny typ av nanocellulosa

Recyclad HDPE i FDA-godkänd kompound

PACK POINT NORDIC 2018
Rekord för PACK POINT NORDIC

Artikeln uppdaterade med fler bilder.

Färska kryddor utan krukor

Muterande enzym bryter ner PET

Westpak nu även med digitaltryck

JD Stenqvist varslar

Enklare att handla klimatsmart

Ställer ut på FoodTech i Barcelona

Patent på luktförsegling

Politiker uppmanar Orkla att tänka om

Knappt 100 ombud från Socialdemokraterna i Göteborgsområdet gör ett gemensamt uttalande: "Stoppa utflyttningen av Göteborgs kex".

L’Oréal har satt höga miljömål

Lanserar nya materialeffekter

Fossilfri Tetra Pak på musem

På Nytt Jobb
PrimeBlade positionerar sig i Asien

På Nytt Jobb
Ny ordförande i Packbridge

LEDAREN
Vi ses på Cirkus!

Hallå Där - Kai-Yee Thim!

Lanserar första klimatpositiva förpackningen

Upprop: Öka användningen av återvunnen plast

Utredare varnar för nedbrytbar plast

Olov Winblad von Walter tar över i Husum

Dags för Packbridge Challange 2018

På Nytt Jobb
KUKA ökar sin närvaro i Danmark

Ny familj förpackningsmaterial

Vill se mer fastighetsnära insamling av förpackningsavfall

LEDAREN
Packmarknaden 40 år – i branschens tjänst

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.124