Smurfit Kappas ShelfSmart ökade

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

 Smurfit Kappas tjänst ShelfSmart ökade med 10 % förra året.

— Sedan vi lanserade ShelfSmart 2015 har vi samlat på oss en enorm databas med konsumentinsikter som vi har använt oss av för att skapa kreativa, hyllklara förpackningslösningar med hög synlighet för några av världens största varumärken, säger Arco Berkenbosch, vice VD för Innovation och Utveckling på Smurfit Kappa.

ShelfSmart-tjänsten kombinerar insikter från över 50 000 konsumenter i 28 produktkategorier i 13 länder med branschledande verktyg och kunskap. Ett av verktygen är ShelfViewer, en samling av mer än 100 000 bilder av hyllvaror, som ger varumärkesägare en inblick i hur det ser ut i butikerna i dag.

Smurfit Kappa använder sig av insikterna och verktygen i en samarbetsprocess med kunden för att skapa förpackningar som kan sticka ut på hyllan och överträffa konkurrenterna.

– Genom att testa produkten hos hundratals verkliga konsumenter innan designen når ut till butiken elimineras risken för att resultatet inte blir det tänkta, och varumärken kan dra nytta av fördelarna som det innebär att ha optimerade, hyllklara förpackningar. Hela processen, från insikt till slutförandet av konsumentundersökningen tar bara några veckor, säger Arco Berkenbosch.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Stänger R&D i Sverige

Accon köper Swede Rehandling Systems

Minskat matsvinn med Karma

Återvinningsbart laminat nu med gasbarriär

Många vill påverka det svenska skogsbruket

DNA-märkning sprider sig

Nyhetsbrev

Uppdaterad förpackningsguide för livsmedel

Arkiv

Produkter med miljöprofil

Fokus på plaståtervinning i Oslo

Handel och varumärkesägare om framtidens förpackningar

Packbridge – Kunskap i rätt förpackning

Ny inkjetpress på Label Expo

Ikonisk sirap i blåst PP

Hink praktisk på flera sätt för kattmat

Ny filmpackare på Fachpack

Barriärfilm i monomaterial

Sesam öppna dig!

Premiumkartong för lyxförpackningar

Stor potential för ökad plaståtervinning

Ny innovativ e-handelsförpackning

Silver för Kronans Apotek i Pentawards

Ståpåse anpassad för återvinning

Lanserar högpresterande vibrationssensor

Koncernen överväger försäljning

RPC Group, en av Europas största plastförpackningskonverterare överväger en försäljning.

Ny simulator för gasbarriärer

Omorganisation i Miller Graphics

ÅR Packaging blir kvar i Lund

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Coca-Cola i miljardaffär – köper 4 000 caféer

Campbell ska sälja stora delar av företaget

Postnord får kontrakt på Orklas nya lager

Klart för fusion

Ny förpackning för premiumprodukter

Pantrekord efter sommarvärmen

Ny märkning ska minska matsvinn

Dansk plastbearbetare köper PET-återvinnare

Se alla Företagens egna nyheter

Danskt manipuleringsskydd populärt i USA

Som handen i handsken

Med Bag-in-Box blir livet enklare!

Ny bläckstråleskrivare för tuffa, industriella miljöer

DS Smith vinner ScanStar för ny innovativ e-handelsförpackning

Danskutvecklad plastbägare gör skillnad för bredbar choklad

År 2025 ska alla förpackningar från DS Smith vara återanvändningsbara eller återvinningsbara

DS Smiths kundmagasin INSIDE #4

Kräsna katter väljer ... en Paintainer®-hink.

Minskat spill till glädje för miljön

Vägen till innovativa lösningar går genom produktutveckling

Elgiganten - "Vi kräver mer än förpackningar och volymkontrakt"

Borgeby Fältdagar 27-28 juni

Semesterinfo från Vangby

Vangby gillar att inspirera!

En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland

Effektivare packning utan luft

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Sänd till en kollega

0.151