Smurfit Kappas ShelfSmart ökade

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

 Smurfit Kappas tjänst ShelfSmart ökade med 10 % förra året.

— Sedan vi lanserade ShelfSmart 2015 har vi samlat på oss en enorm databas med konsumentinsikter som vi har använt oss av för att skapa kreativa, hyllklara förpackningslösningar med hög synlighet för några av världens största varumärken, säger Arco Berkenbosch, vice VD för Innovation och Utveckling på Smurfit Kappa.

ShelfSmart-tjänsten kombinerar insikter från över 50 000 konsumenter i 28 produktkategorier i 13 länder med branschledande verktyg och kunskap. Ett av verktygen är ShelfViewer, en samling av mer än 100 000 bilder av hyllvaror, som ger varumärkesägare en inblick i hur det ser ut i butikerna i dag.

Smurfit Kappa använder sig av insikterna och verktygen i en samarbetsprocess med kunden för att skapa förpackningar som kan sticka ut på hyllan och överträffa konkurrenterna.

– Genom att testa produkten hos hundratals verkliga konsumenter innan designen når ut till butiken elimineras risken för att resultatet inte blir det tänkta, och varumärken kan dra nytta av fördelarna som det innebär att ha optimerade, hyllklara förpackningar. Hela processen, från insikt till slutförandet av konsumentundersökningen tar bara några veckor, säger Arco Berkenbosch.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar

Mest läst

1 Semesterstängt!
Startsidan just nu

Semesterstängt!

Finpappersbruk kan bli kartongbruk

Regeringsbeslut om fastighetsnära insamling

Ökande e-handel ställer ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Top Packaging Summit blir mer interaktivt

Testar cobotar i produktionslinjen

Nyhetsbrev

RISE invigde Packaging Centre

Arkiv

Jon Haag ny chef inom RISE

"Nu är tiden att kräva hållbara lösningar!"

FTI sågar regeringsförslaget efter faktagranskning

Presenterar ett alternativt förslag, med uppmaning till miljöministern.

Stopp och belägg!

Först med 1 miljard helt förnybara förpackningar

Flexobransch i högform samlas i Sunne

Absolut Vodka i cirkulär ekonomi

Fler ska göra mer, för minskat matsvinn

Yaskawa nyanställer för ökad service

Hon tar över Coops hållbarhetsarbete

Spela golf och umgås med kollegor

Träfiberkomposit för 3D-utskrift

Kopparbergs startar större produktion i Storbritannien

Brexit en av anledningarna till bryggeriets nya satsning.

Eson Pac satsar på on demand

Iggesund Paperboard varslar 150

Stor fusion i robotsektorn

Amerikanska Perception Robotics, ungerska Optoforce och danska Onrobot slås ihop till ett enda företag som heter Onrobot.

Norsk supermolekyl kan göra PET-flaskor helt täta

Förvärv på märkningsmarknaden

2

LEDAREN
Miljöpolitiker hot mot en fungerande marknad

Antalis gör nytt förvärv

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Ny Europachef för Konica Minolta

Se alla Företagens egna nyheter

Elgiganten - "Vi kräver mer än förpackningar och volymkontrakt"

Borgeby Fältdagar 27-28 juni

Semesterinfo från Vangby

Vangby gillar att inspirera!

En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland

Effektivare packning utan luft

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Sänd till en kollega

0.159