Potatis i ny hållbar design

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Svegros förpackade potatissortiment får sig ett ansiktslyft med ny förpackningsdesign och tydligare ”Från Sverige”-märkning. Produkterna är färgkodade för att underlätta valet av potatissort till exempelvis kok- eller gratängpotatis. Den ekologiska potatisen kommer nu i en helt miljövänlig förpackning.

Svegros varumärkesresa fortsätter med att utveckla sortiment och förpackningar. Nu har turen kommit till potatisförpackningarna, som kommer ha ett uppdaterat utseende i butikshyllan fr o m februari. Potatissortimentet är uppdelat på de vanligaste användningsområdena av potatis såsom kok-, mos-, gratäng- och ugnspotatis i förpackningar för 900 gram och 2 kilo.

Samtidigt uppdaterar Svegro sitt ekologiska sortiment där storsäljarna kok- och mospotatis får ny förpackningsdesign i en miljövänlig papperspåse för 2 kilo och 900 gram. Förpackningarna får även en tydligare ”Från Sverige”-märkning eftersom all potatis är från svenska gårdar.

– Vi har en vision och strävan efter att ha hållbara förpackningslösningar i hela vårt sortiment. Det tar tid att ställa om, men de nya potatisförpackningarna är ett led i det arbetet. Sen är det såklart väldigt roligt att se vår varumärkesresa förverkligas för att få en starkare position på marknaden, säger Helena Olin, marknadschef och ansvarig för produktinnovation på Svegro.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Genombrott för Sulapac

PACK@lunch i Malmö lockade storpublik

Förpackningar på stan ska inte bli skräp

Durst prisades för ny plattform i storformat

FTI ger avgiftsrabatt på lättåtervunnen plast

Nyhetsbrev

Ny Europachef för Konica Minolta

Arkiv

Ny hållbarhetschef

Faerch Plast förhandlar om förvärv

Butiksdöden värre än väntat

Enligt Svensk Handels nya prognos kan 11 000 butiker och 49 000 jobb i detaljhandeln försvinna till 2025.

Prisbelönad flaskdesign på bolaget

Köttråg eliminerar vätskeabsorbent

Italiensk skola på utbildning hos Brobygrafiska

Planerar ny organisation

Biokompositer som ersätter plast

H&M tar cirkulärt grepp om förpackningar

PACK@lunch - det många vill ha

Ny ägare i KNAPP

Han är ny vd på Plastkretsen

Rekryterar från Svensk Biogas.

Nordic Printtech visade tryckteknik

Smurfit Kappa väljer EFI för digitaltryck

Premiär för pant på smoothie

Image Control går ihop med Ivisys

Tap in to the Label Day

Ny VD för Norner

Laser mäter kvarvarande syre i MAP

Huhtamaki förvärvar down under

SP Group förvärvar Nycopac

Hon blir ny VD i Packbridge

Ny typ av nanocellulosa

Färska kryddor utan krukor

Muterande enzym bryter ner PET

På Nytt Jobb
PrimeBlade positionerar sig i Asien

På Nytt Jobb
Ny ordförande i Packbridge

LEDAREN
Vi ses på Cirkus!

Hallå Där - Kai-Yee Thim!

Se alla Företagens egna nyheter

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Prisgaranti på marknadens bästa maskiner!

Vilka är våra kärnkompetenser?

Elfa gjorde framgångsrik automatisering

Nyt från Vangby

GOD JUL

Sänd till en kollega

0.136