23948sdkhjf

Ny VD i Micvac

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Det svenska livsmedelsteknikföretaget Micvac har utsett Michael Bogdanski till ny VD från den 1 februari 2018. Han tar över efter Håkan Pettersson under vars ledarskap företaget har sett en stark internationell expansion med hög tillväxttakt.

Micvacs nye VD Michael Bogdanski har en omfattande internationell erfarenhet på chefsnivå. Han har framgångsrikt arbetat inom snabbrörliga konsumentprodukter med att utveckla och implementera försäljnings-, marknadsförings- och innovationsplaner för att skapa tillväxt och resultat. Han har haft flera framgångsrika positioner hos ledande globala företag och har bott och arbetat i USA, Storbritannien, Tyskland och Sverige.

Hans senaste roll var som VD för den nordamerikanska divisionen av Deb Group, ett brittiskt företag med fokus på arbetsrelaterad hudvård och handhygien. Innan dess var han verksam under tio år inom försäljning, marknadsföring och ledning på det svenska hygien- och hälsoföretaget SCA (numera Essity), samt nio år inom marknadsföring och produktutveckling på Procter & Gamble.

– Jag ser verkligen fram emot att få leda Micvac genom nästa utvecklingsfas, säger Michael Bogdanski.

Den nye VD:ns kulinariska intresse är ingen överraskning med tanke på att han tidigare har ägt en prisbelönt restaurang med lokalproducerade råvaror och investerat i ett bageri för premiumprodukter. Han tar med sig passionen och kunskapen om kvalitetsmat in i den nya rollen på Micvac:

– I dagens hektiska värld har vi ofta ont om tid att laga måltider från grunden, både hemma och i storkök. Tack vare den innovativa Micvac-tekniken med en patenterad ventil som visslar när maten är klar kan vi skapa färdigrätter med lång hållbarhet och fantastisk kvalitet.

Micvac växer med nya kunder över hela världen och nya marknadsandelar på marknaden för kylda färdigrätter. – Vi kommer att ha stor nytta av Michaels kompetens inom internationella affärer och team building. Hans erfarenhet av B2C kommer dessutom att hjälpa Micvac att bli ännu bättre på att möta konsumenternas krav i en föränderlig miljö, säger Anders Brännström, styrelseordförande på Micvac.

Micvac deltar på Pack Point Nordic den 18 april. Christina Frohm Kramer, Sales & Manager Director, kommer att tala under rubriken: Hur kan förpackningen stärka konkurrenskraften? För information om konferensen besök: http://packpointnordic.se

Micvac-metoden

Micvac har utvecklat en innovativ och säker produktionsmetod där färdigrätter tillagas och pastöriseras i en kontinuerlig process. Varje tråg eller påse fylls med färska ingredienser, förseglas och tillagas och pastöriseras medan den passerar genom en mikrovågstunnel. Hemligheten i den här processen är Micvacs patenterade förpackningskomponenter: Micvac-tråget och den unika Micvacventilen.

Källa: Micvac-metoden
Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Snart dags för Hannover Messe

Skid-VM ett hållbart event

Nyhetsbrev

Arkiv

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Finsk studie: "Konsumenten föredrar kartong"

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Case story
Löste problem med transportband i dryckesindustri

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.119