Publisher blir ny affärsutvecklare

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Easyfairs UK & Global har utsett Josh Brooks, tidigare Publisher på Packaging News och Elctronics Weekly till Business Development Director, Packaging, med uppdrag att driva tillväxten i den globala förpackningsportföljen.

Tjänsten är en helt ny roll inom Easyfairs och Brooks kommer att rapportera till Global Brand Director Paul MacDonald. Uppdraget består av tre fokusområden. 1. Hitta nya områden för företagets befintliga evenemangs varumärken. 2. Identifiera möjligheter för lansering nya varumärken inom förpackningar. 3. Utveckla innehållsstrategin för koncernens växande förpackningsportfölj.

Easyfairs äger den största globala portföljen av förpackningsevenemang och är specialister på att skapa event som skapar värde för aktörerna i förpackningskedjan. Portföljen spänner över 38 evenemang i 19 städer och 12 länder, vilka lockar över 100 000 besökare och 3 500 utställare varje år.

Varumärkena inbegriper såväl breda branschevent som hårt nischade event i hela Europa, Nordamerika och Asien, inklusive bland annat: Packaging Innovations, Empack, Label & Print, Luxury Packaging, Aerosol Dispensing Forum (ADF), Packaging of Perfumery, Cosmetics & Design (PCD) och globala prisutdelningsceremonin Pentawards.

– Brooks omfattande erfarenhet av redaktionellt arbete och publicering ger företaget ny kunskap om hur marknaden ska förstås, etablerar nya kontakter med viktiga branschprofiler och innehåll. Brooks har arbetat i hjärtat av förpackningsbranschen sedan 2008, först som redaktör och senare som Ansvarig utgivare för Packaging News och innan det arbetade han inom redaktionen på PrintWeek i över fyra år. Under sina år har han utvecklat en djup förståelse för marknadstrender, marknadsdrivande faktorer och utmaningar och vilka motsättningar och möjligheter det finns i förpackningsindustrins värdekedja. Med denna insikt tillför han nytt värde i Easyfairs centrala affärserbjudande och marknadsbudskap för event och kommunikation. Jag kunde inte vara gladare över att ha lyckats locka någon av Joshs kaliber från förpackningsindustrin, säger Paul MacDonald.

– Jag ser verkligen fram emot det här nya kapitlet i min karriär. Genom Packaging News har jag jobbat nära Easyfairs i nästan 10 år som officiell mediepartner på deras brittiska förpackningsevent och har alltid imponerats av företagets ambitiösa och professionella kultur och engagemang för att leverera de bästa möjliga eventen för de branscher de serverar. Förpackning är en fascinerande industri och full av stora personligheter, så jag är glad över att få bli kvar i branschen. Jag kan knappt bärga mig att gå in i denna nya roll och vara en del av det fantastiska Easyfairs-laget, säger Josh Brooks.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Bäst på att samla pant

Mora IK Ungdom från Dalarna vann Pantameras miljötävling Föreningskampen.

Fejkade produkter eller...?

Frivilliga åtaganden från plastbranschen

Nya miljömål för plastförpackningar i EU

McDonalds sätter miljömål för förpackningar

Utslätningsmodul löser känt problem.

Nyhetsbrev

Lüscher förstärker försäljningsteamet

Arkiv

Startar produktion av Skalax

Micvac anställer Landschef i Tyskland

Första pressen på Skandinavisk mark

Herrljunga startar juicetillverkning

Ciderproducentens musteri utökar sortimentet.

Færch i förvärv på hemmaplan

Rengöring med laser istället för kemikalier

Pris för kommunicerande kork

Schütz köper marknadsledare

IKEA öppnar upp för tryckt elektronik

Publisher blir ny affärsutvecklare

Allt fler kasserar kassarna

Stulen miljonvodka i Köpenhamn återfunnen

Kartlägger potentialen för artificiell intelligens

Är de nya reglerna en papperstiger?

Nya regler om färdigförpackade varor med angiven mängd infördes under 2017.

Invigning av Pantamera Express

Crown lägger jättebud på Signode

Mondi Group köper finska Powerflute

Plus

Exklusivt material
Robotevent hos PEAL i Helsingborg

3D-utskrivna gripklor effektiviserar

Nytt utbud av automattruckar från Toyota

Sabic startar ny PP-produktion

FSC-certifiering bidrar till biologisk mångfald

Starköl kan komma att säljas på finska gårdar

Storslam för Sandon

Digitala innovationer lönar sig

Presidentskifte i robotvärlden

Tetra Pak lanserar nytt modultänkande

Stark rapport från DS Smith

Interpack 2020 har öppnat

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.121