23948sdkhjf

Publisher blir ny affärsutvecklare

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Easyfairs UK & Global har utsett Josh Brooks, tidigare Publisher på Packaging News och Elctronics Weekly till Business Development Director, Packaging, med uppdrag att driva tillväxten i den globala förpackningsportföljen.

Tjänsten är en helt ny roll inom Easyfairs och Brooks kommer att rapportera till Global Brand Director Paul MacDonald. Uppdraget består av tre fokusområden. 1. Hitta nya områden för företagets befintliga evenemangs varumärken. 2. Identifiera möjligheter för lansering nya varumärken inom förpackningar. 3. Utveckla innehållsstrategin för koncernens växande förpackningsportfölj.

Easyfairs äger den största globala portföljen av förpackningsevenemang och är specialister på att skapa event som skapar värde för aktörerna i förpackningskedjan. Portföljen spänner över 38 evenemang i 19 städer och 12 länder, vilka lockar över 100 000 besökare och 3 500 utställare varje år.

Varumärkena inbegriper såväl breda branschevent som hårt nischade event i hela Europa, Nordamerika och Asien, inklusive bland annat: Packaging Innovations, Empack, Label & Print, Luxury Packaging, Aerosol Dispensing Forum (ADF), Packaging of Perfumery, Cosmetics & Design (PCD) och globala prisutdelningsceremonin Pentawards.

– Brooks omfattande erfarenhet av redaktionellt arbete och publicering ger företaget ny kunskap om hur marknaden ska förstås, etablerar nya kontakter med viktiga branschprofiler och innehåll. Brooks har arbetat i hjärtat av förpackningsbranschen sedan 2008, först som redaktör och senare som Ansvarig utgivare för Packaging News och innan det arbetade han inom redaktionen på PrintWeek i över fyra år. Under sina år har han utvecklat en djup förståelse för marknadstrender, marknadsdrivande faktorer och utmaningar och vilka motsättningar och möjligheter det finns i förpackningsindustrins värdekedja. Med denna insikt tillför han nytt värde i Easyfairs centrala affärserbjudande och marknadsbudskap för event och kommunikation. Jag kunde inte vara gladare över att ha lyckats locka någon av Joshs kaliber från förpackningsindustrin, säger Paul MacDonald.

– Jag ser verkligen fram emot det här nya kapitlet i min karriär. Genom Packaging News har jag jobbat nära Easyfairs i nästan 10 år som officiell mediepartner på deras brittiska förpackningsevent och har alltid imponerats av företagets ambitiösa och professionella kultur och engagemang för att leverera de bästa möjliga eventen för de branscher de serverar. Förpackning är en fascinerande industri och full av stora personligheter, så jag är glad över att få bli kvar i branschen. Jag kan knappt bärga mig att gå in i denna nya roll och vara en del av det fantastiska Easyfairs-laget, säger Josh Brooks.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Årets livsmedelshalvdag på Empack

Svenska Metallkretsen tillsätter VD

Ikea köper andel i maskintillverkare

Designriktlinjer för rPet i livsmedelstråg

Lanserar ersättning för plastsugrör

Tidig inlärning av återvinning

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas en gång i veckan.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

E-handelsjätte effektiviserar internlogistiken

Arkiv

Från pappersflaskor till bananband

För årets sista Pack@lunch var fokus livsmedelsförpackningar och hade BillerudKorsnäs som värd för cirka 140 deltagare.

Nya matningsenheter från Interroll

1

Optipack invigde fabrik i Sunne

HÅLLBARHET
Miljöutmärkelse till Stora Enso

BillerudKorsnäs gör storaffär i skogen

Prestigefyllda utmärkelser till fällbar container

Målet är 70 % inblandning av rPET

TEKNIK
Monobarriärfilm i full produktion

DMK valde produktsäkra Sealio från Å&R Carton

Empack startar förpackningsåret

HÅLLBARHET
100 % återvinning är målet

Ikon för julbordet

Första steget för ESS invigt

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Sex av åtta återvinningsmål för förpackningar uppfyllda

Sverige klarar sex av åtta nationella materialåtervinningsmål för förpackningar och tidningar, visar statistik från Naturvårdsverket för 2017.

Pack@lunch med design för e-handel

Flyttpizza med återvinningsinstruktioner

Hon ska förnya läskjättens image

​Löfbergs planerar rekordinvestering i Karlstad

Kodak säljer flexoverksamheten

Pallastare till Arvid Nordquist

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

Kylskåp för minskat matsvinn

Elmia planerar för expansion

Spaden har satts i marken

Svegro går mot papper

Dåliga vibrationer

Agfa Graphics ingår nytt samarbete

FTI får interims-vd

Se alla Företagens egna nyheter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Besök Elastocon på Scanpack i monter F03:27

Wellplast ställer ut på Scanpack

Intressanta föreläsningar på Scanpack

Besök Wellplast på Scanpack!

Scanpack 23-26 okt, Göteborg

DS Smith till Nationalmuseum!

Ny mjukvara ger enklare industriell märkning

Scanpack 2018: Fokus på plast och hållbarhet

DS Smith öppnar för dialog

We Are Proud

Allen + All-Print laddar för Scanpack 2018

Ivisys Sweden på Scanautomatic

Sänd till en kollega

0.16