23948sdkhjf

Publisher blir ny affärsutvecklare

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Easyfairs UK & Global har utsett Josh Brooks, tidigare Publisher på Packaging News och Elctronics Weekly till Business Development Director, Packaging, med uppdrag att driva tillväxten i den globala förpackningsportföljen.

Tjänsten är en helt ny roll inom Easyfairs och Brooks kommer att rapportera till Global Brand Director Paul MacDonald. Uppdraget består av tre fokusområden. 1. Hitta nya områden för företagets befintliga evenemangs varumärken. 2. Identifiera möjligheter för lansering nya varumärken inom förpackningar. 3. Utveckla innehållsstrategin för koncernens växande förpackningsportfölj.

Easyfairs äger den största globala portföljen av förpackningsevenemang och är specialister på att skapa event som skapar värde för aktörerna i förpackningskedjan. Portföljen spänner över 38 evenemang i 19 städer och 12 länder, vilka lockar över 100 000 besökare och 3 500 utställare varje år.

Varumärkena inbegriper såväl breda branschevent som hårt nischade event i hela Europa, Nordamerika och Asien, inklusive bland annat: Packaging Innovations, Empack, Label & Print, Luxury Packaging, Aerosol Dispensing Forum (ADF), Packaging of Perfumery, Cosmetics & Design (PCD) och globala prisutdelningsceremonin Pentawards.

– Brooks omfattande erfarenhet av redaktionellt arbete och publicering ger företaget ny kunskap om hur marknaden ska förstås, etablerar nya kontakter med viktiga branschprofiler och innehåll. Brooks har arbetat i hjärtat av förpackningsbranschen sedan 2008, först som redaktör och senare som Ansvarig utgivare för Packaging News och innan det arbetade han inom redaktionen på PrintWeek i över fyra år. Under sina år har han utvecklat en djup förståelse för marknadstrender, marknadsdrivande faktorer och utmaningar och vilka motsättningar och möjligheter det finns i förpackningsindustrins värdekedja. Med denna insikt tillför han nytt värde i Easyfairs centrala affärserbjudande och marknadsbudskap för event och kommunikation. Jag kunde inte vara gladare över att ha lyckats locka någon av Joshs kaliber från förpackningsindustrin, säger Paul MacDonald.

– Jag ser verkligen fram emot det här nya kapitlet i min karriär. Genom Packaging News har jag jobbat nära Easyfairs i nästan 10 år som officiell mediepartner på deras brittiska förpackningsevent och har alltid imponerats av företagets ambitiösa och professionella kultur och engagemang för att leverera de bästa möjliga eventen för de branscher de serverar. Förpackning är en fascinerande industri och full av stora personligheter, så jag är glad över att få bli kvar i branschen. Jag kan knappt bärga mig att gå in i denna nya roll och vara en del av det fantastiska Easyfairs-laget, säger Josh Brooks.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

VPK förvärvar Corenso

Fler går över till returpall

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

Nyhetsbrev

Snart dags för Hannover Messe

Arkiv

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Skid-VM ett hållbart event

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.101