Redesign av svensk ekologisk vodka

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Crossover Creative har under hösten arbetat med varumärkesutveckling, identitet och förpackningsdesign för Virtuous Spirits. Samarbetet har landat i en helt ny design med ett tydligare skandinaviskt uttryck som speglar de rena smakerna i en ekologisk premiumvodka.

Läs också: Nu öppnar talangtävlingen för unga designers

– Vi var på jakt efter en byrå för nylanseringen av både design och förpackning, hela varumärket skulle stöpas om. Att de är en byrå som är inriktade på mat och dryck blev väldigt tydligt för oss i resultatet, och så kunde de visa upp många framgångsrika lanseringar under upphandlingen. Resultatet har landat helt rätt, och det var just kombinationen av utpräglad mat- och dryckeserfarenhet och äkta passion för segmentet som gjorde att valet av Crossover Creative blev självklart för Virtuous, säger Johan Ranstam, partner i Virtuous Spirits AB.

Vodkatillverkaren Virtuous Spirits grundades 2013 och har sedan starten funnits på utvalda butiker på Systembolaget samt genom beställningssortimentet.

Destilleriet ligger i Järvsö, Hälsingland, ett vackert område i norra Sverige där människor genom åren har lärt sig att skörda och utveckla naturens skatter på ett ansvarsfullt sätt.

Crossover Creative arbetar bl.a. med Galatea, Arvid Nordquist, The Wine & Spirit Collective, The Wine Team, Svenskt Butikskött, KLS Ugglarps, Scandic Hotels.

Mer om: design | Vodka


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Genombrott för Sulapac

PACK@lunch i Malmö lockade storpublik

Förpackningar på stan ska inte bli skräp

Durst prisades för ny plattform i storformat

FTI ger avgiftsrabatt på lättåtervunnen plast

Nyhetsbrev

Ny Europachef för Konica Minolta

Arkiv

Ny hållbarhetschef

Faerch Plast förhandlar om förvärv

Butiksdöden värre än väntat

Enligt Svensk Handels nya prognos kan 11 000 butiker och 49 000 jobb i detaljhandeln försvinna till 2025.

Prisbelönad flaskdesign på bolaget

Köttråg eliminerar vätskeabsorbent

Italiensk skola på utbildning hos Brobygrafiska

Planerar ny organisation

Biokompositer som ersätter plast

H&M tar cirkulärt grepp om förpackningar

PACK@lunch - det många vill ha

Ny ägare i KNAPP

Han är ny vd på Plastkretsen

Rekryterar från Svensk Biogas.

Nordic Printtech visade tryckteknik

Smurfit Kappa väljer EFI för digitaltryck

Premiär för pant på smoothie

Image Control går ihop med Ivisys

Tap in to the Label Day

Ny VD för Norner

Laser mäter kvarvarande syre i MAP

Huhtamaki förvärvar down under

SP Group förvärvar Nycopac

Hon blir ny VD i Packbridge

Ny typ av nanocellulosa

Färska kryddor utan krukor

Muterande enzym bryter ner PET

På Nytt Jobb
PrimeBlade positionerar sig i Asien

På Nytt Jobb
Ny ordförande i Packbridge

LEDAREN
Vi ses på Cirkus!

Hallå Där - Kai-Yee Thim!

Se alla Företagens egna nyheter

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Prisgaranti på marknadens bästa maskiner!

Vilka är våra kärnkompetenser?

Elfa gjorde framgångsrik automatisering

Nyt från Vangby

GOD JUL

Sänd till en kollega

0.165