E-handeln blir bättre på förpackningslösningar

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Brittiska e-handelssektorn har genomfört en undersökning för att ta reda på hur nöjda konsumenterna är med deras förpackningslösningar. Resultatet visar att förpackningarna upplevs vara bättre anpassade i storlek och mer hållbara än tidigare.

Kunder från över 160 e-handelsbolag ingick i undersökningen som berörde frågor om storleken på förpackningarna, hållbarhet och hur enkla de var att öppna och hantera. Resultatet visar överlag på upplevd förbättring i hur förpackningsmaterial används inom e-handeln: Endast en femtedel av förpackningarna ansågs vara för stora eller för små – en förbättring med tio procent jämfört med förra året. Resultatet visade även en liten förbättring i hållbarhet, då 7 procent av förpackningarna levererades med skador, jämfört med tio procent under 2016.

Läs också: Stora Enso presenterade världsnyhet

Undersökningens resultat är en indikation på att många brittiska e-handelsbolags arbete med att optimera förpackningslösningarna går åt rätt håll. En utveckling som kan visa sig lönsam, eftersom risken för skador – och därmed andelen returer – minskar.

Läs också: RePack fick Nordiska rådets miljöpris

På tisdag nästa vecka har du chansen att lära dig mer om hur förpackningar för e-handel sa vara konstruerade och designade. Anmäl dig till Stockholm e-pack & Logistics http://sthlmepacklogistics.se

Källa: Wellpappnytt, swif.se

Mer om: e-handel


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

ifoodbags grundare lämnar bolaget

Plastpåsetillverkarens nya ägare också i konkurs

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Nyhetsbrev

Bewi i miljardförvärv

Arkiv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Print Next 2018

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.247