Årets Absolut i paljetter

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Med kreativitet som en av företagets starkaste drivkrafter presenterar Absolut nu årets Limited Edition flaska – Absolut Uncover.

Läs också: Nu öppnar talangtävlingen för unga designers

Fodralet som omsluter flaskan består av paljetter i silver och Absolut blåa signumfärg och är framtaget så att du kan forma dina egna mönster i tyget.

Absolut Uncover är en del av Absoluts årliga tradition att ta fram en limiterad utgåva av orginalflaskan. Årets glimrande design har inspirerats av natt magiska skimmer. Flaskan är prydd med ett paljettfodral vars hand-flip funktion möjliggör en extra rolig touch till varje fest.

– Årets limiterade utgåva Absolut Uncover är perfekt för de kommande högtiderna, både som en gåva att ge bort och som ett kul tillskott på festen. Paljettfodralet andas studio 54 och hand-flipfunktionen gör att du kan personifiera din flaska och skapa egna personliga mönster, säger Yann Fränckel, Brand Manager på Pernod Ricard.

I samband med lanseringen har Absolut tagit fram fyra signaturdrinkar som är inspirerade av nattens överraskningar och innehåller oväntade ingredienser som till exempel grön chilisås. Under hösten tar Absolut med sig Uncover-konceptet ut i Sverige på klubbturné – håll utkik efter datum och plats längre fram.

Från oktober kommer Absolut Uncover finnas i Systembolagets beställningssortiment i en begränsad upplaga. Priset för en 700 ml flaska är 239 SEK.

Mer om: design


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Genombrott för Sulapac

PACK@lunch i Malmö lockade storpublik

Förpackningar på stan ska inte bli skräp

Durst prisades för ny plattform i storformat

FTI ger avgiftsrabatt på lättåtervunnen plast

Nyhetsbrev

Ny Europachef för Konica Minolta

Arkiv

Ny hållbarhetschef

Faerch Plast förhandlar om förvärv

Butiksdöden värre än väntat

Enligt Svensk Handels nya prognos kan 11 000 butiker och 49 000 jobb i detaljhandeln försvinna till 2025.

Prisbelönad flaskdesign på bolaget

Köttråg eliminerar vätskeabsorbent

Italiensk skola på utbildning hos Brobygrafiska

Planerar ny organisation

Biokompositer som ersätter plast

H&M tar cirkulärt grepp om förpackningar

PACK@lunch - det många vill ha

Ny ägare i KNAPP

Han är ny vd på Plastkretsen

Rekryterar från Svensk Biogas.

Nordic Printtech visade tryckteknik

Smurfit Kappa väljer EFI för digitaltryck

Premiär för pant på smoothie

Image Control går ihop med Ivisys

Tap in to the Label Day

Ny VD för Norner

Laser mäter kvarvarande syre i MAP

Huhtamaki förvärvar down under

SP Group förvärvar Nycopac

Hon blir ny VD i Packbridge

Ny typ av nanocellulosa

Färska kryddor utan krukor

Muterande enzym bryter ner PET

På Nytt Jobb
PrimeBlade positionerar sig i Asien

På Nytt Jobb
Ny ordförande i Packbridge

LEDAREN
Vi ses på Cirkus!

Hallå Där - Kai-Yee Thim!

Se alla Företagens egna nyheter

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Prisgaranti på marknadens bästa maskiner!

Vilka är våra kärnkompetenser?

Elfa gjorde framgångsrik automatisering

Nyt från Vangby

GOD JUL

Sänd till en kollega

0.253