23948sdkhjf

BillerudKorsnäs lanserar konsumentpanel

BillerudKorsnäs lanserar en konsumentpanel inom Packaging Sustainability.

– Förpackningar är ett hett ämne och diskuteras idag allt oftare på toppnivå bland varumärkesägare, politiker, icke-statliga organisationer och framför allt bland konsumenter. För att bättre förstå konsumenters drivkraft och samla insikter gällande förpackningens roll i samhället, har vi initierat vår egen konsumentpanel i 16 megastäder runt om i världen, säger Jon Haag, Director Consumer Insights på BillerudKorsnäs..

– Den ska visa hur förpackningar kan möjliggöra bättre lösningar ur miljösynpunkt liksom de olika megastädernas förmåga att stödja konsumenterna i att agera hållbart med förpackningar.

Ur den första rapporten kan utläsas att megastadsbor globalt är positiva tíll förpackningar som en problemlösare för en mer hållbar framtid. Begreppet “packaging sustainability” är såväl förstått som värdesatt. Dock råder skiljaktighet i förväntningar gällande stadsförvaltningars hantering av återvinning, nedskräpning, avfallshantering och stöd för hållbart beteende.

Den nedbrutna statistiken visar några skillnader runt om i världen. De flesta asiatiska megastäderna uppvisar höga positiva personliga indexresultat, vilket indikerar att de flesta konsumenter har en positiv inställning till förpackning som en potentiell problemlösare. I nedre delen av index återfinns främst europeiska megastäder. Invånare i Tokyo placerar sig lägst med 14,9 NPA, och tror därmed inte att förbättrade förpackningar kan göra väsentlig skillnad för en mer hållbar framtid.

– Det finns ett starkt momentum för varumärken och handeln att visa hur deras förpackningar ger hållbarhetsfördelar. Flera gånger om frågar konsumenterna efter lättare och lönsammare återvinning samt att förpackningar ytterligare ska minska matsvinn, säger Jon Haag.

Källa: http://mb.cision.com/Public/66/2344388/b...

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125