Ny förpackning för Lithells Grillkorvar

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Många förpackningslösningar liknar idag varandra och det krävs en hel del för att sticka ut i hyllan. Detta gör sig gällande på marknaden för korv, som ofta säljs i ett anonymt flow pack. Lithell visar vägen ur anonymiteten med lanseringen av en serie i en helt ny förpackning från Schur Star System.

I serien ingår hittills fyra produkter i stå-upp-påsar med fönster från Schur Star så att konsumenten kan se produkten.

– Stå-påsar exponerar effektivt produkterna på supermarket-hyllan, vilket är den avgörande faktorn för försäljning, säger Mikael Abrahamsson, Area Sales Manager, Schur Star System. Med handtaget transporterar konsumenten lätt påsen hem från mataffären eller ut till grillen. Med integrerad zipper kan förpackningen återförslutas vilket kan förlänga produktens hållbarhet i kylskåpet och minimera matspill.

Förpackningen är tryckt med flexotryck med en speciell effekt som ger papperskänsla och påminner om en kraftig papperspåse. Designen med ett fönster som liknar eldslågor mot den kolsvarta botten ska föra tankarna till grillning och göra oss sugna på de fylliga och välsmakande produkterna inuti påsen.

Mer om: Lithells | Ståpåse


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

ifoodbags grundare lämnar bolaget

Plastpåsetillverkarens nya ägare också i konkurs

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Nyhetsbrev

Bewi i miljardförvärv

Arkiv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Print Next 2018

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.226