Henrik Samuelson tar över i Santa Maria

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Paulig Group har utnämnt Henrik Samuelson till VD och chef för divisionen World Foods & Flavouring, som saluför produkter under varumärket Santa Maria.

Henrik Samuelson jobbar i nuläget som kommersiell drektör i divisionen. Han tillträder sin nya tjänst den 15 september 2017. Nuvarande divisionschefen Johan Sundelin tillträder som VD och koncernchef för Duni AB.

– Vi är glada över att kunna utnämna en person som känner företaget och människorna väl och på så sätt står för en kontinuitet av det fina jobb, som har gjorts i divisionen under de senaste åren. Henrik är en uppskattad ledare och han har en mångsidig kompetens, säger Jaana Tuominen, koncernchef för Paulig Group.

Innan Henrik Samuelson kom till Paulig Group, jobbade han som Innovation and Business Development Director för Orkla Confectionery and Snacks Sverige AB. Han har även en bakgrund som Sverigechef för Göteborgs Kex och försäljningschef för Lindt&Sprüngli AB i Norden samt en gedigen erfarenhet av företagslednings-, marknadsförings- och försäljningsuppgifter inom Unilever.

– Det ska bli väldigt roligt att ta över rodret för ett så anrikt och samtidigt innovativt varumärke som Santa Maria. Tillsammans kommer vi att fortsätta att kämpa för vårt varumärkeslöfte; No More Boring Meals. Det handlar om att inspirera våra konsumenter till att våga prova nya fantastiska smaker, men också om att ta en paus från teknikprylarna och samla familjen och vännerna vid matbordet igen. Det ska vi göra genom att fokusera på det som vi är allra bäst på - smak, säger Henrik Samuelson.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Redesign av svensk ekologisk vodka

Packdesign utökar med ULMA som partner

Finnvacum expanderar i norr och söder

Två materialåtervinningsmål uppfylldes inte 2016

Under 2016 sattes runt 1,3 miljoner ton förpackningar på den svenska marknaden. Sextionio procent materialåtervanns.

Pris för effektivare dekorteknik

Nytt finskt förpackningsmaterial tar storslam

Nyhetsbrev

Xeikon och EFI i strategiskt partnerskap

Arkiv

Fler inkjetpressar från Ricoh

Lasermärkbart för medicinska tillämpningar

Åke Rosén fick Hederspris i SKAPA

Nya metalldetektorer möjliggjorde nysatsning

Firar 20 år i delningsekonomin

Schoeller Allibert förstärker

Lanserar nytt sortiment lastpallar

Wellplast i final i Plastovationer

Bättre med mindre för miljön

Microsoft för intelligenta förpackningar

Guld till svensk målarburk

Ett steg närmare fossilfritt

Trioplast stödjer Movember med mustasch

RePack fick Nordiska rådets miljöpris

Börjar leverera visionssystem

Ny Partner Manager i danska Palcut

Största affären för Orwak

Coop öppnar obemannade butiker

Trä för lyxiga förpackningar

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Volati förvärvar T-Emballage

Redo för serialisering

Järnas mjölkförpackningar vann Svenska Designpriset

Eson Pac investerar för ökad kapacitet

EU försenar återvinningen av plast

Förpackningsgillet delade ut stipendie

Dags för FEFCO i Wien

Gaspermeabilitet i förpackningsmaterial

Stora Enso presenterade världsnyhet

Sänd till en kollega

0.209