Schneider Electric utser ny affärsutvecklingschef

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Den 1 juli tillträder Rikard Westerlund som affärsutvecklingschef för Schneider Electric Sverige.

Rikard kommer att ingå i ledningsgruppen. Han kommer närmast från en tjänst som sälj- och affärsutvecklingschef för Schneider Electrics affärsområde Energy & Sustainability Services, ESS.

De senaste fem åren har Rikard arbetat för ESS med att stötta såväl kommuner som multinationella företag att bli mer framgångsrika genom att investera i energieffektivisering och hållbara lösningar. Framöver kommer han att driva samverkan mellan Schneider Electric Sveriges olika affärsområden, samt vidareutveckla säljorganisationen.

– Jag kommer att fokusera på att fördjupa vår relation med våra kunder, samt underlätta för våra medarbetare att vara än mer kundnära och att i ännu större utsträckning ägna sin tid åt värdeskapande aktiviteter tillsammans med kund. En viktig uppgift är att stötta våra kunder genom den digitala transformationen med hållbara lösningar och att förenkla för våra kunder och partners att dra nytta av Schneider Electrics hela portfölj av tjänster och produkter, säger Rikard och fortsätter:

– Vår positionering inom just hållbarhet och Internet of Things är något som gör mig stolt över att arbeta på Schneider Electric.

Innan Rikard började på Schneider Electric har han innehaft roller som analytiker på Private Equity-fonden Kaupthing Clean Technology Partners och vd på de entreprenörsdrivna företagen SIG International AB och Sportal Sverige AB.

– Jag är mycket glad över att välkomna Rikard som ny affärsutvecklingschef. Han kommer att leda oss i det fortsatta arbetet med att skapa innovation på alla plan för våra kunder, säger Thomas Träger, vd för Schneider Electric Sverige.

Rikard Westerlund



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Redesign av svensk ekologisk vodka

Packdesign utökar med ULMA som partner

Finnvacum expanderar i norr och söder

Två materialåtervinningsmål uppfylldes inte 2016

Under 2016 sattes runt 1,3 miljoner ton förpackningar på den svenska marknaden. Sextionio procent materialåtervanns.

Pris för effektivare dekorteknik

Nytt finskt förpackningsmaterial tar storslam

Nyhetsbrev

Xeikon och EFI i strategiskt partnerskap

Arkiv

Fler inkjetpressar från Ricoh

Lasermärkbart för medicinska tillämpningar

Åke Rosén fick Hederspris i SKAPA

Nya metalldetektorer möjliggjorde nysatsning

Firar 20 år i delningsekonomin

Schoeller Allibert förstärker

Lanserar nytt sortiment lastpallar

Wellplast i final i Plastovationer

Bättre med mindre för miljön

Microsoft för intelligenta förpackningar

Guld till svensk målarburk

Ett steg närmare fossilfritt

Trioplast stödjer Movember med mustasch

RePack fick Nordiska rådets miljöpris

Börjar leverera visionssystem

Ny Partner Manager i danska Palcut

Största affären för Orwak

Coop öppnar obemannade butiker

Trä för lyxiga förpackningar

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Volati förvärvar T-Emballage

Redo för serialisering

Järnas mjölkförpackningar vann Svenska Designpriset

Eson Pac investerar för ökad kapacitet

EU försenar återvinningen av plast

Förpackningsgillet delade ut stipendie

Dags för FEFCO i Wien

Gaspermeabilitet i förpackningsmaterial

Stora Enso presenterade världsnyhet

Sänd till en kollega

0.167