Schneider Electric utser ny affärsutvecklingschef

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Den 1 juli tillträder Rikard Westerlund som affärsutvecklingschef för Schneider Electric Sverige.

Rikard kommer att ingå i ledningsgruppen. Han kommer närmast från en tjänst som sälj- och affärsutvecklingschef för Schneider Electrics affärsområde Energy & Sustainability Services, ESS.

De senaste fem åren har Rikard arbetat för ESS med att stötta såväl kommuner som multinationella företag att bli mer framgångsrika genom att investera i energieffektivisering och hållbara lösningar. Framöver kommer han att driva samverkan mellan Schneider Electric Sveriges olika affärsområden, samt vidareutveckla säljorganisationen.

– Jag kommer att fokusera på att fördjupa vår relation med våra kunder, samt underlätta för våra medarbetare att vara än mer kundnära och att i ännu större utsträckning ägna sin tid åt värdeskapande aktiviteter tillsammans med kund. En viktig uppgift är att stötta våra kunder genom den digitala transformationen med hållbara lösningar och att förenkla för våra kunder och partners att dra nytta av Schneider Electrics hela portfölj av tjänster och produkter, säger Rikard och fortsätter:

– Vår positionering inom just hållbarhet och Internet of Things är något som gör mig stolt över att arbeta på Schneider Electric.

Innan Rikard började på Schneider Electric har han innehaft roller som analytiker på Private Equity-fonden Kaupthing Clean Technology Partners och vd på de entreprenörsdrivna företagen SIG International AB och Sportal Sverige AB.

– Jag är mycket glad över att välkomna Rikard som ny affärsutvecklingschef. Han kommer att leda oss i det fortsatta arbetet med att skapa innovation på alla plan för våra kunder, säger Thomas Träger, vd för Schneider Electric Sverige.

Rikard Westerlund



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

ifoodbags grundare lämnar bolaget

Plastpåsetillverkarens nya ägare också i konkurs

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Nyhetsbrev

Bewi i miljardförvärv

Arkiv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Print Next 2018

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.193