23948sdkhjf

iFoodbag utser ny VD

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Förpackningsföretaget iFoodbag har utsett Robert Grenmark som ny VD. Robert har arbetat på företaget sedan två år tillbaka och har tidigare varit VD för bland annat Estrella och Red Bull. Nu kommer han att leda iFoodbag och dess kyl- och fryslösning för att ta företaget till nya positioner.

iFoodbag är det svenska start-up företaget som uppfunnit en miljövänlig papperskasse som isolerar kylda och frysta varor likt en fryslåda. Produkten lanserades i slutet av 2016 och har vunnit en rad priser och utmärkelser för dess innovativa lösning. Nu är det bestämt att Robert Grenmark övertar rollen som VD från grundaren Karl Fallgren. I den roll som Robert tillträdde i juni kommer han bland annat att arbeta för att stärka och utveckla iFoodbags expansion och att utveckla produkten.

Läs också: Förpackningar på stan ska inte bli skräp

Robert har sedan våren 2015 fungerat som Executive Vice President Global Sales på företaget och arbetade mycket med lanseringen av produkten och vidare med att bygga upp säljorganisationen inom iFoodbag. Innan han tog klivet in i det spännande start-up bolaget arbetade han bland annat som VD för Estrella, Red Bull och c/o Hotels.

– Jag är nog lite av en tävlingsmänniska och har alltid älskat utmaningar. Jag tycker att det är fantastiskt att få bygga upp ett företag från grunden eller vända det och skapa ordentlig tillväxt, säger Robert Grenmark, VD för iFoodbag.

– Just att komma in på det sättet tycker jag är extremt utvecklande och med mina erfarenheter vet jag att man gör det bäst genom ett starkt team av duktiga medarbetare där alla arbetar tillsammans mot ett långsiktigt mål och klättrar upp dit via tydliga delmål. Ifoodbag är definitivt en sådan utmaning som jag gillar. Vi har kommit en bra bit men har fortfarande mycket kvar att göra, så nu föds ett iFoodbag 2.0 kan man säga där vi tar allt vi lärt oss de senaste 2,5 åren och bygger vidare för att fortsätta bli bäst på final mile-lösningar.

Sedan lanseringen av bärkassen för drygt ett och ett halvt år sedan har företaget hunnit sälja och starta pilottester i flera världsdelar och nu är det dags att ta ett helhetsgrepp om den svenska marknaden. Ambitionen är att implementera iFoodbag som en total logistiklösning hos ett par utvalda större svenska företag och på så sätt bevisa vad produkten kan göra.

– Vi har lärt oss väldigt mycket och kommer att genomföra en rad förändringar – både för produkten och hur vi arbetar, säger Robert Grenmark. Något jag sätter väldigt stor vikt vid är att hela tiden ha en nära relation och djupt samarbete med våra kunder och att föra en dialog om vad som fungerar bra och vad som kan göras annorlunda. Det gör att vi hela tiden kan arbeta aktivt med nya lösningar kring produkten. Just ”final mile”-utmaningen är en tuff nöt att knäcka; lagstiftning, miljö, ekonomi, hantering, flexibilitet, och skalbarhet är bara några utmaningar. Här kommer vår lösning att vara till extremt stor nytta.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stora Enso gör miljöinvestering

Unik maskin öppnar för omställning

Revolutionerande genombrott för plaståtervinning

Nya juryn i Pentawards utsedd

TEKNIK
Omron lanserar samverkande robotar

Nyhetsbrev

Design
“Sucrerie” vinnare i Tyskland

Arkiv

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

LEDAREN
Packmarknaden i ny förpackning

Löfbergs nominerat till hållbarhetspris

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

HÅLLBARHET
Projekt för mindre take away-skräp

Insula valde Goodtech

Julkänsla från T2 Christmas tea

Coop tar täten för kvalitetssäkrad märkning

Kodak 3D Printing till Norden

Årets livsmedelshalvdag på Empack

Svenska Metallkretsen tillsätter VD

Ikea köper andel i maskintillverkare

Designriktlinjer för rPet i livsmedelstråg

Lanserar ersättning för plastsugrör

Tidig inlärning av återvinning

E-handelsjätte effektiviserar internlogistiken

Från pappersflaskor till bananband

För årets sista Pack@lunch var fokus livsmedelsförpackningar och hade BillerudKorsnäs som värd för cirka 140 deltagare.

Nya matningsenheter från Interroll

HÅLLBARHET
Miljöutmärkelse till Stora Enso

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Hon ska förnya läskjättens image

​Löfbergs planerar rekordinvestering i Karlstad

Kodak säljer flexoverksamheten

Pallastare till Arvid Nordquist

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

Kylskåp för minskat matsvinn

Elmia planerar för expansion

Spaden har satts i marken

Svegro går mot papper

Dåliga vibrationer

Se alla Företagens egna nyheter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Besök Elastocon på Scanpack i monter F03:27

Wellplast ställer ut på Scanpack

Intressanta föreläsningar på Scanpack

Besök Wellplast på Scanpack!

Scanpack 23-26 okt, Göteborg

DS Smith till Nationalmuseum!

Ny mjukvara ger enklare industriell märkning

Scanpack 2018: Fokus på plast och hållbarhet

DS Smith öppnar för dialog

We Are Proud

Allen + All-Print laddar för Scanpack 2018

Ivisys Sweden på Scanautomatic

Sänd till en kollega

0.159