23948sdkhjf

iFoodbag utser ny VD

| Av Marcus Petersson | Tipsa redaktionen

Förpackningsföretaget iFoodbag har utsett Robert Grenmark som ny VD. Robert har arbetat på företaget sedan två år tillbaka och har tidigare varit VD för bland annat Estrella och Red Bull. Nu kommer han att leda iFoodbag och dess kyl- och fryslösning för att ta företaget till nya positioner.

iFoodbag är det svenska start-up företaget som uppfunnit en miljövänlig papperskasse som isolerar kylda och frysta varor likt en fryslåda. Produkten lanserades i slutet av 2016 och har vunnit en rad priser och utmärkelser för dess innovativa lösning. Nu är det bestämt att Robert Grenmark övertar rollen som VD från grundaren Karl Fallgren. I den roll som Robert tillträdde i juni kommer han bland annat att arbeta för att stärka och utveckla iFoodbags expansion och att utveckla produkten.

Läs också: Sex av åtta återvinningsmål för förpackningar uppfyllda

Robert har sedan våren 2015 fungerat som Executive Vice President Global Sales på företaget och arbetade mycket med lanseringen av produkten och vidare med att bygga upp säljorganisationen inom iFoodbag. Innan han tog klivet in i det spännande start-up bolaget arbetade han bland annat som VD för Estrella, Red Bull och c/o Hotels.

– Jag är nog lite av en tävlingsmänniska och har alltid älskat utmaningar. Jag tycker att det är fantastiskt att få bygga upp ett företag från grunden eller vända det och skapa ordentlig tillväxt, säger Robert Grenmark, VD för iFoodbag.

– Just att komma in på det sättet tycker jag är extremt utvecklande och med mina erfarenheter vet jag att man gör det bäst genom ett starkt team av duktiga medarbetare där alla arbetar tillsammans mot ett långsiktigt mål och klättrar upp dit via tydliga delmål. Ifoodbag är definitivt en sådan utmaning som jag gillar. Vi har kommit en bra bit men har fortfarande mycket kvar att göra, så nu föds ett iFoodbag 2.0 kan man säga där vi tar allt vi lärt oss de senaste 2,5 åren och bygger vidare för att fortsätta bli bäst på final mile-lösningar.

Sedan lanseringen av bärkassen för drygt ett och ett halvt år sedan har företaget hunnit sälja och starta pilottester i flera världsdelar och nu är det dags att ta ett helhetsgrepp om den svenska marknaden. Ambitionen är att implementera iFoodbag som en total logistiklösning hos ett par utvalda större svenska företag och på så sätt bevisa vad produkten kan göra.

– Vi har lärt oss väldigt mycket och kommer att genomföra en rad förändringar – både för produkten och hur vi arbetar, säger Robert Grenmark. Något jag sätter väldigt stor vikt vid är att hela tiden ha en nära relation och djupt samarbete med våra kunder och att föra en dialog om vad som fungerar bra och vad som kan göras annorlunda. Det gör att vi hela tiden kan arbeta aktivt med nya lösningar kring produkten. Just ”final mile”-utmaningen är en tuff nöt att knäcka; lagstiftning, miljö, ekonomi, hantering, flexibilitet, och skalbarhet är bara några utmaningar. Här kommer vår lösning att vara till extremt stor nytta.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

VPK förvärvar Corenso

Fler går över till returpall

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

Nyhetsbrev

Arkiv

Snart dags för Hannover Messe

Skid-VM ett hållbart event

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.105