23948sdkhjf

Metsä Board förnyar sitt erbjudande

Metsä Board förnyar sitt erbjudande till kunderna med devisen Better with Less. Målet är att göra konsumentupplevelsen ännu bättre och förpackningarna ännu mer hållbara.
Metsä Board lanserar ett mer enhetligt produkt- och tjänsteerbjudande på Interpack i Düsseldorf. Företaget presenterar sitt erbjudande av högklassig kartong och relaterade tjänster med fokus på att skapa hållbara, säkra och effektiva förpackningar, allt inom samma Metsä Board-familj.

Med initiativet Better with Less vill Metsä Board tillsammans med kunderna skapa innovativa och förnybara förpackningslösningar som passar framtidens varumärken och krav.

– Kunderna förväntar sig bättre upplevelser med mindre miljöpåverkan. Varumärkesägarna strävar efter att göra sina förpackningar ännu mer hållbara, säkra och lätta. Vi är kända för vårt banbrytande kunnande inom lätt kartong av hög kvalitet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Med en enhetlig produktportfölj och mer riktade tjänster kan vi tillföra ännu mer till kunderna och bidra till att förbättra hållbarheten och effektiviteten för förpackningar i hela värdekedjan, säger Mika Joukio, VD, Metsä Board.

Som en del av lanseringen förnyar Metsä Board produktnamnen för sin högkvalitativa lätta kartong. Syftet är att presentera erbjudandet för kunden på ett tydligare sätt så att produktvalet underlättas. De tre områdena med tjänster – förpackningsanalys och -design, tillgänglighet och teknisk expertis – kompletterar produkterna och fungerar som en plattform för ett gemensamt utvecklingsarbete om bättre och lättare förpackningar.

I övrigt förändras inte produkterna eller deras specifikationer. Alla Metsä Board-bruk har PEFC och FSC-certifikat för leveranskedjan, samt de högsta kvalitetsstandarderna för miljö och tillverkning. Metsä Boards kartongprodukter använder färskfiber från hållbart skötta skogar i norra Europa.



Varumärkets nya bildspråk har skapats av den Stockholmsbaserade fotografen och bildskaparen Carl Kleiner. Kleiner är känd för att skapa lekfulla och iögonfallande bilder av hög kvalitet för globala företag som Calvin Klein, Google, Hermès, H&M och Nike.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064