Metsä Board förnyar sitt erbjudande

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Metsä Board förnyar sitt erbjudande till kunderna med devisen Better with Less. Målet är att göra konsumentupplevelsen ännu bättre och förpackningarna ännu mer hållbara.

Metsä Board lanserar ett mer enhetligt produkt- och tjänsteerbjudande på Interpack i Düsseldorf. Företaget presenterar sitt erbjudande av högklassig kartong och relaterade tjänster med fokus på att skapa hållbara, säkra och effektiva förpackningar, allt inom samma Metsä Board-familj.

Med initiativet Better with Less vill Metsä Board tillsammans med kunderna skapa innovativa och förnybara förpackningslösningar som passar framtidens varumärken och krav.

– Kunderna förväntar sig bättre upplevelser med mindre miljöpåverkan. Varumärkesägarna strävar efter att göra sina förpackningar ännu mer hållbara, säkra och lätta. Vi är kända för vårt banbrytande kunnande inom lätt kartong av hög kvalitet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Med en enhetlig produktportfölj och mer riktade tjänster kan vi tillföra ännu mer till kunderna och bidra till att förbättra hållbarheten och effektiviteten för förpackningar i hela värdekedjan, säger Mika Joukio, VD, Metsä Board.

Som en del av lanseringen förnyar Metsä Board produktnamnen för sin högkvalitativa lätta kartong. Syftet är att presentera erbjudandet för kunden på ett tydligare sätt så att produktvalet underlättas. De tre områdena med tjänster – förpackningsanalys och -design, tillgänglighet och teknisk expertis – kompletterar produkterna och fungerar som en plattform för ett gemensamt utvecklingsarbete om bättre och lättare förpackningar.

I övrigt förändras inte produkterna eller deras specifikationer. Alla Metsä Board-bruk har PEFC och FSC-certifikat för leveranskedjan, samt de högsta kvalitetsstandarderna för miljö och tillverkning. Metsä Boards kartongprodukter använder färskfiber från hållbart skötta skogar i norra Europa.



Varumärkets nya bildspråk har skapats av den Stockholmsbaserade fotografen och bildskaparen Carl Kleiner. Kleiner är känd för att skapa lekfulla och iögonfallande bilder av hög kvalitet för globala företag som Calvin Klein, Google, Hermès, H&M och Nike.


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Inläggen nedan modereras inte i förväg och omfattas därmed inte av webbplatsens utgivningsbevis.
Startsidan just nu

Stänger R&D i Sverige

Accon köper Swede Rehandling Systems

Minskat matsvinn med Karma

Återvinningsbart laminat nu med gasbarriär

Många vill påverka det svenska skogsbruket

DNA-märkning sprider sig

Nyhetsbrev

Uppdaterad förpackningsguide för livsmedel

Arkiv

Produkter med miljöprofil

Fokus på plaståtervinning i Oslo

Handel och varumärkesägare om framtidens förpackningar

Packbridge – Kunskap i rätt förpackning

Ny inkjetpress på Label Expo

Ikonisk sirap i blåst PP

Hink praktisk på flera sätt för kattmat

Ny filmpackare på Fachpack

Barriärfilm i monomaterial

Sesam öppna dig!

Premiumkartong för lyxförpackningar

Stor potential för ökad plaståtervinning

Ny innovativ e-handelsförpackning

Silver för Kronans Apotek i Pentawards

Ståpåse anpassad för återvinning

Lanserar högpresterande vibrationssensor

Koncernen överväger försäljning

RPC Group, en av Europas största plastförpackningskonverterare överväger en försäljning.

Ny simulator för gasbarriärer

Omorganisation i Miller Graphics

ÅR Packaging blir kvar i Lund

Spendrups sluter upp bakom plaststrategi

Coca-Cola i miljardaffär – köper 4 000 caféer

Campbell ska sälja stora delar av företaget

Postnord får kontrakt på Orklas nya lager

Klart för fusion

Ny förpackning för premiumprodukter

Pantrekord efter sommarvärmen

Ny märkning ska minska matsvinn

Dansk plastbearbetare köper PET-återvinnare

Se alla Företagens egna nyheter

Danskt manipuleringsskydd populärt i USA

Som handen i handsken

Med Bag-in-Box blir livet enklare!

Ny bläckstråleskrivare för tuffa, industriella miljöer

DS Smith vinner ScanStar för ny innovativ e-handelsförpackning

Danskutvecklad plastbägare gör skillnad för bredbar choklad

År 2025 ska alla förpackningar från DS Smith vara återanvändningsbara eller återvinningsbara

DS Smiths kundmagasin INSIDE #4

Kräsna katter väljer ... en Paintainer®-hink.

Minskat spill till glädje för miljön

Vägen till innovativa lösningar går genom produktutveckling

Elgiganten - "Vi kräver mer än förpackningar och volymkontrakt"

Borgeby Fältdagar 27-28 juni

Semesterinfo från Vangby

Vangby gillar att inspirera!

En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland

Effektivare packning utan luft

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Sänd till en kollega

0.142