Metsä Board förnyar sitt erbjudande

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Metsä Board förnyar sitt erbjudande till kunderna med devisen Better with Less. Målet är att göra konsumentupplevelsen ännu bättre och förpackningarna ännu mer hållbara.

Metsä Board lanserar ett mer enhetligt produkt- och tjänsteerbjudande på Interpack i Düsseldorf. Företaget presenterar sitt erbjudande av högklassig kartong och relaterade tjänster med fokus på att skapa hållbara, säkra och effektiva förpackningar, allt inom samma Metsä Board-familj.

Med initiativet Better with Less vill Metsä Board tillsammans med kunderna skapa innovativa och förnybara förpackningslösningar som passar framtidens varumärken och krav.

– Kunderna förväntar sig bättre upplevelser med mindre miljöpåverkan. Varumärkesägarna strävar efter att göra sina förpackningar ännu mer hållbara, säkra och lätta. Vi är kända för vårt banbrytande kunnande inom lätt kartong av hög kvalitet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Med en enhetlig produktportfölj och mer riktade tjänster kan vi tillföra ännu mer till kunderna och bidra till att förbättra hållbarheten och effektiviteten för förpackningar i hela värdekedjan, säger Mika Joukio, VD, Metsä Board.

Som en del av lanseringen förnyar Metsä Board produktnamnen för sin högkvalitativa lätta kartong. Syftet är att presentera erbjudandet för kunden på ett tydligare sätt så att produktvalet underlättas. De tre områdena med tjänster – förpackningsanalys och -design, tillgänglighet och teknisk expertis – kompletterar produkterna och fungerar som en plattform för ett gemensamt utvecklingsarbete om bättre och lättare förpackningar.

I övrigt förändras inte produkterna eller deras specifikationer. Alla Metsä Board-bruk har PEFC och FSC-certifikat för leveranskedjan, samt de högsta kvalitetsstandarderna för miljö och tillverkning. Metsä Boards kartongprodukter använder färskfiber från hållbart skötta skogar i norra Europa.



Varumärkets nya bildspråk har skapats av den Stockholmsbaserade fotografen och bildskaparen Carl Kleiner. Kleiner är känd för att skapa lekfulla och iögonfallande bilder av hög kvalitet för globala företag som Calvin Klein, Google, Hermès, H&M och Nike.


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

GLAD MIDSOMMAR!

Önskar vi alla i hela landet!

Flexobransch i högform samlas i Sunne

Absolut Vodka i cirkulär ekonomi

Fler ska göra mer, för minskat matsvinn

Yaskawa nyanställer för ökad service

Hon tar över Coops hållbarhetsarbete

Nyhetsbrev

Spela golf och umgås med kollegor

Arkiv

Träfiberkomposit för 3D-utskrift

Kopparbergs startar större produktion i Storbritannien

Brexit en av anledningarna till bryggeriets nya satsning.

Eson Pac satsar på on demand

Iggesund Paperboard varslar 150

Stor fusion i robotsektorn

Amerikanska Perception Robotics, ungerska Optoforce och danska Onrobot slås ihop till ett enda företag som heter Onrobot.

Norsk supermolekyl kan göra PET-flaskor helt täta

Hon ska hålla i hållbarheten

Svensk Dagligvaruhandel rekryterar före detta chef från Lidl.

Peterson bygger fabrik i Norge

Lanserar Bag-in-Box för varmfyllning

Förvärv på märkningsmarknaden

Aventics öppnar online-shop

2

LEDAREN
Miljöpolitiker hot mot en fungerande marknad

Ny kull på väg mot LIA

Se ett hållbart bruk i sommar

Klart för Göteborgs kex Riga-flytt

Fulltecknat på årets Scanpack

Första fabriken i Östeuropa

Multivac firade öppnandet av en ny produktionsanläggning i Bulgarien.

Antalis gör nytt förvärv

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Ny Europachef för Konica Minolta

Ny hållbarhetschef

Planerar ny organisation

Image Control går ihop med Ivisys

Ny VD för Norner

Laser mäter kvarvarande syre i MAP

Huhtamaki förvärvar down under

SP Group förvärvar Nycopac

Hon blir ny VD i Packbridge

Se alla Företagens egna nyheter

Semesterinfo från Vangby

Vangby gillar att inspirera!

En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland

Effektivare packning utan luft

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Prisgaranti på marknadens bästa maskiner!

Vilka är våra kärnkompetenser?

Sänd till en kollega

0.188