23948sdkhjf

Metsä Board förnyar sitt erbjudande

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Metsä Board förnyar sitt erbjudande till kunderna med devisen Better with Less. Målet är att göra konsumentupplevelsen ännu bättre och förpackningarna ännu mer hållbara.

Metsä Board lanserar ett mer enhetligt produkt- och tjänsteerbjudande på Interpack i Düsseldorf. Företaget presenterar sitt erbjudande av högklassig kartong och relaterade tjänster med fokus på att skapa hållbara, säkra och effektiva förpackningar, allt inom samma Metsä Board-familj.

Med initiativet Better with Less vill Metsä Board tillsammans med kunderna skapa innovativa och förnybara förpackningslösningar som passar framtidens varumärken och krav.

– Kunderna förväntar sig bättre upplevelser med mindre miljöpåverkan. Varumärkesägarna strävar efter att göra sina förpackningar ännu mer hållbara, säkra och lätta. Vi är kända för vårt banbrytande kunnande inom lätt kartong av hög kvalitet och strävar ständigt efter att bli ännu bättre. Med en enhetlig produktportfölj och mer riktade tjänster kan vi tillföra ännu mer till kunderna och bidra till att förbättra hållbarheten och effektiviteten för förpackningar i hela värdekedjan, säger Mika Joukio, VD, Metsä Board.

Som en del av lanseringen förnyar Metsä Board produktnamnen för sin högkvalitativa lätta kartong. Syftet är att presentera erbjudandet för kunden på ett tydligare sätt så att produktvalet underlättas. De tre områdena med tjänster – förpackningsanalys och -design, tillgänglighet och teknisk expertis – kompletterar produkterna och fungerar som en plattform för ett gemensamt utvecklingsarbete om bättre och lättare förpackningar.

I övrigt förändras inte produkterna eller deras specifikationer. Alla Metsä Board-bruk har PEFC och FSC-certifikat för leveranskedjan, samt de högsta kvalitetsstandarderna för miljö och tillverkning. Metsä Boards kartongprodukter använder färskfiber från hållbart skötta skogar i norra Europa.



Varumärkets nya bildspråk har skapats av den Stockholmsbaserade fotografen och bildskaparen Carl Kleiner. Kleiner är känd för att skapa lekfulla och iögonfallande bilder av hög kvalitet för globala företag som Calvin Klein, Google, Hermès, H&M och Nike.
Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stora Enso gör miljöinvestering

Unik maskin öppnar för omställning

Revolutionerande genombrott för plaståtervinning

Nya juryn i Pentawards utsedd

TEKNIK
Omron lanserar samverkande robotar

Nyhetsbrev

Design
“Sucrerie” vinnare i Tyskland

Arkiv

Nu står det klart: Amazons moln är i gång

LEDAREN
Packmarknaden i ny förpackning

Löfbergs nominerat till hållbarhetspris

Osund returkultur i modebranschen - tre sätt att bryta negativ trend

HÅLLBARHET
Projekt för mindre take away-skräp

Insula valde Goodtech

Julkänsla från T2 Christmas tea

Coop tar täten för kvalitetssäkrad märkning

Kodak 3D Printing till Norden

Årets livsmedelshalvdag på Empack

Svenska Metallkretsen tillsätter VD

Ikea köper andel i maskintillverkare

Designriktlinjer för rPet i livsmedelstråg

Lanserar ersättning för plastsugrör

Tidig inlärning av återvinning

E-handelsjätte effektiviserar internlogistiken

Från pappersflaskor till bananband

För årets sista Pack@lunch var fokus livsmedelsförpackningar och hade BillerudKorsnäs som värd för cirka 140 deltagare.

Nya matningsenheter från Interroll

HÅLLBARHET
Miljöutmärkelse till Stora Enso

Coca Cola fick rätt mot norsk läsk

Hon ska förnya läskjättens image

​Löfbergs planerar rekordinvestering i Karlstad

Kodak säljer flexoverksamheten

Pallastare till Arvid Nordquist

Pantade förpackningar sparade 150 000 ton CO2

Kylskåp för minskat matsvinn

Elmia planerar för expansion

Spaden har satts i marken

Svegro går mot papper

Dåliga vibrationer

Se alla Företagens egna nyheter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Besök Elastocon på Scanpack i monter F03:27

Wellplast ställer ut på Scanpack

Intressanta föreläsningar på Scanpack

Besök Wellplast på Scanpack!

Scanpack 23-26 okt, Göteborg

DS Smith till Nationalmuseum!

Ny mjukvara ger enklare industriell märkning

Scanpack 2018: Fokus på plast och hållbarhet

DS Smith öppnar för dialog

We Are Proud

Allen + All-Print laddar för Scanpack 2018

Ivisys Sweden på Scanautomatic

Sänd till en kollega

0.17