Hallå där – Johan Cejie, Försäljningschef på KRAV!

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Nästa vecka börjar årets stora förpackningskonferens om livsmedel i Stockholm. Missa inte detta tillfälle. Vi har intervjuat Johan Cejie, Försäljningschef på KRAV, en av 20-talet talare på konferensen.



Vad ska du tala om?

Hur viktigt det är med miljöoptimerade förpackningar och vad vi på KRAV vill åstadkomma med våra regler för förpackningar. Det har varit en eko-boom de senaste åren, nu är det dags att även förpackningslösningarna hänger med på tåget. KRAV-märkta råvaror förtjänar att förpackas på bästa sätt och det är också vad konsumenterna förväntar sig. Här finns möjligheter!

Hur kommer det sig att detta ämne är aktuellt just nu?

KRAV vill hjälpa de KRAV-certifierade företagen framåt i sitt arbete med hållbara förpackningar. Just nu fokuserar vi på hur vi bäst kan fasa ut oönskade ämnen ur förpackningarna. Här måste vi jobba tillsammans för att driva utvecklingen framåt och få fram de bästa lösningarna för miljö, hälsa och klimat.

Vad tycker du om dagens livsmedelsförpackningar?

Det är inspirerande att se all innovation som pågår på detta område just nu, samtidigt som det tyvärr finns en del förpackningslösningar vi fortfarande vill få bort från butikshyllan. Något som vi snappat upp är att både små och stora företag har svårt att veta vad som är bästa alternativet och var fallgroparna finns i valet av förpackningslösning. Här vill vi på KRAV hjälpa till.

Hur kan en konferens bidra till bättre förpackningar?

Erfarenhetsutbyte är alltid viktigt och jag hoppas att vi får se smakprov på några av de initiativ kring förpackningsutveckling som pågår just nu. Förhoppningsvis finns det bra lösningar som de KRAV-certifierade företagen kan plocka upp och använda för sina KRAV-märkta produkter framöver.

Vad önskar du dig av framtidens förpackningar?

Förpackningen har en stor och viktig roll i hållbarhetsarbetet. Jag önskar att vi lyckas få fram riktigt smarta förpackningar för KRAV-märkta produkter som tar hand om både hälsa och miljö på samma sätt som bonden har gjort.
"Livsmedelsförpackningar i fokus" arrangeras den 27 april på Courtyard by Marriott Hotell i Stockholm. Se hela programmet här: www.livsmedelsforpackningar.se

Säkra din plats på konferensen. Anmäl dig idag! Antal platser är begränsat.



Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Orkla köper producent av frysta grönsaker

Stora Enso säljer arkningsanläggning

Iggesund får högsta hållbarhetsbetyg

Front Pac tar över Gefle Kartong

Toppmöte i Göteborg

Nytt filmsortiment från Schur Flexibles

Nyhetsbrev

Förnybart i fokus på VM i längdskidor

Arkiv

Redesign av svensk ekologisk vodka

Packdesign utökar med ULMA som partner

Finnvacum expanderar i norr och söder

Två materialåtervinningsmål uppfylldes inte 2016

Under 2016 sattes runt 1,3 miljoner ton förpackningar på den svenska marknaden. Sextionio procent materialåtervanns.

Pris för effektivare dekorteknik

Nytt finskt förpackningsmaterial tar storslam

Xeikon och EFI i strategiskt partnerskap

Fler inkjetpressar från Ricoh

Lasermärkbart för medicinska tillämpningar

Åke Rosén fick Hederspris i SKAPA

Nya metalldetektorer möjliggjorde nysatsning

Firar 20 år i delningsekonomin

Schoeller Allibert förstärker

Lanserar nytt sortiment lastpallar

Wellplast i final i Plastovationer

Bättre med mindre för miljön

Microsoft för intelligenta förpackningar

Guld till svensk målarburk

Börjar leverera visionssystem

Coop öppnar obemannade butiker

Trä för lyxiga förpackningar

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Volati förvärvar T-Emballage

Redo för serialisering

Järnas mjölkförpackningar vann Svenska Designpriset

Eson Pac investerar för ökad kapacitet

EU försenar återvinningen av plast

Förpackningsgillet delade ut stipendie

Dags för FEFCO i Wien

Sänd till en kollega

0.149