23948sdkhjf

Hallå där!

Pernilla Sandberg, Scanpack 2018. Ni är partner på ”Livsmedelsförpackningar i Fokus” som går av stapeln på Courtyard by Marriott Hotel i Stockholm den 27 april. Varför har ni valt att vara partner till konferensen?
Det är ett bra tillfälle för oss att träffa våra utställare och besökare till Scanpack. Livsmedelsindustrin är ju vår största målgrupp och såklart väldigt viktiga för oss. Vi hoppas att nu på ett tidigt stadie få möjlighet att lyssna/prata/fråga vad som är viktigt för dem och vilka frågeställningar de har vad gäller förpackningar. Vi vill ligga i framkant och se till att de sedan kan hitta lösningarna till deras frågor på Scanpack 2018.

Vilken typ av förpackningar/tjänster har ni för den här målgruppen?

Med tanke på att förpackningsbranschens alla ledande aktörer ställer ut på Scanpack, så säkerställer vi att livsmedelsbranschen kommer att hitta sina förpackningslösningar på mässan.

Vad ser ni för trender/efterfrågan inom livsmedelsförpackningar?

Smarta och aktiva förpackningar, personifierade och hållbara förpackningar. Förpackningar som hjälper till att minska matsvinn är också efterfrågat, detta hörde vi redan på förra Scanpackmässan då SaveFood var ett av våra stora samtalsämnen.

Mer om årets stora förpackningskonferens i Stockholm hittar du på livsmedelsforpackningar.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063