23948sdkhjf

StrongPoint i ny produktionsmiljö

StrongPoint Labels invigde sina nya lokaler i Malmö i mars. I fokus stod digitaltrycket som blivit något av StrongPoint Labels adelsmärke.
StrongPoint Labels är en del av den norska industrikoncernen StrongPoint som är börsnoterad på Oslo-börsen. Koncernen har 600 anställda och omsätter 1,1 miljard norska kronor. Koncernen är kanske mest känd för sina kontanthanteringslösningar och betalterminaler för butikshandeln men har även vågar och packmaskiner, digitala hyllkantsetiketter och så produktetiketter.

Etiketterna har vuxit stadigt de senaste åren under Strong Point Labels VD Leif Perssons ledning. Han kom in i koncernen i samband med att dåvarande PSI Group med bl a PSI Antonson köpte Sydetikett i Malmö 2013. Leif Persson blev VD för den sammanslagna etikettverksamheten. 2015 namnändrade koncernen till StrongPoint.

Under hösten 2016 meddelade StrongPoint Labels att man avsåg att stänga etikettproduktionen i Mölndal och flytta all produktion till Malmö. I samband med det bestämdes också att man skulle flytta in i nya lokaler. 3 500 kvadratmeter i en nyrenoverad industrifastighet. Väl tilltaget kanske många tyckte vid invigningen där det fanns gott om luft på golvet.

– Vi växer med 10 procent om året och ytorna här ska räcka några år, säger Leif Persson, som efter stängningen i Mölndal, då 16 fick lämna företaget, har en stab på omkring 50 medarbetare, som ska producera lika mycket och mer än tidigare. Omsättningen ligger idag på 20 miljoner euro.

– De ska vi lyckas med genom en effektivare produktion i dessa nya lokaler. Det en storsatsning av koncernen och vi är tacksamma att vi har fått göra den, säger Leif Persson, som passade på att tacka alla kunder för tålamod och överinseende med eventuella brister i leveranserna under flytten.

Hela artikeln från StrongPoints invigning finns att läsa i Packmarknadens senaste nummer, ute i dagarna.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094