StrongPoint i ny produktionsmiljö

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

StrongPoint Labels invigde sina nya lokaler i Malmö i mars. I fokus stod digitaltrycket som blivit något av StrongPoint Labels adelsmärke.

StrongPoint Labels är en del av den norska industrikoncernen StrongPoint som är börsnoterad på Oslo-börsen. Koncernen har 600 anställda och omsätter 1,1 miljard norska kronor. Koncernen är kanske mest känd för sina kontanthanteringslösningar och betalterminaler för butikshandeln men har även vågar och packmaskiner, digitala hyllkantsetiketter och så produktetiketter.

Etiketterna har vuxit stadigt de senaste åren under Strong Point Labels VD Leif Perssons ledning. Han kom in i koncernen i samband med att dåvarande PSI Group med bl a PSI Antonson köpte Sydetikett i Malmö 2013. Leif Persson blev VD för den sammanslagna etikettverksamheten. 2015 namnändrade koncernen till StrongPoint.

Under hösten 2016 meddelade StrongPoint Labels att man avsåg att stänga etikettproduktionen i Mölndal och flytta all produktion till Malmö. I samband med det bestämdes också att man skulle flytta in i nya lokaler. 3 500 kvadratmeter i en nyrenoverad industrifastighet. Väl tilltaget kanske många tyckte vid invigningen där det fanns gott om luft på golvet.

– Vi växer med 10 procent om året och ytorna här ska räcka några år, säger Leif Persson, som efter stängningen i Mölndal, då 16 fick lämna företaget, har en stab på omkring 50 medarbetare, som ska producera lika mycket och mer än tidigare. Omsättningen ligger idag på 20 miljoner euro.

– De ska vi lyckas med genom en effektivare produktion i dessa nya lokaler. Det en storsatsning av koncernen och vi är tacksamma att vi har fått göra den, säger Leif Persson, som passade på att tacka alla kunder för tålamod och överinseende med eventuella brister i leveranserna under flytten.

Hela artikeln från StrongPoints invigning finns att läsa i Packmarknadens senaste nummer, ute i dagarna.


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Bewi i miljardförvärv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Nyhetsbrev

Print Next 2018

Arkiv

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Är detta årets mest korkade reklamkampanj?

Måste ge tillgång till återvinningsstationer

Svenska Förpacknings- och Tidningsinsamlingen ska återkalla uppsägningen av ett avtal om tillgång till återvinningsstationer med det konkurrerande företaget TMResponsibility. Det har Konkurrensverket beslutat.

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.349