23948sdkhjf

StrongPoint i ny produktionsmiljö

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

StrongPoint Labels invigde sina nya lokaler i Malmö i mars. I fokus stod digitaltrycket som blivit något av StrongPoint Labels adelsmärke.

StrongPoint Labels är en del av den norska industrikoncernen StrongPoint som är börsnoterad på Oslo-börsen. Koncernen har 600 anställda och omsätter 1,1 miljard norska kronor. Koncernen är kanske mest känd för sina kontanthanteringslösningar och betalterminaler för butikshandeln men har även vågar och packmaskiner, digitala hyllkantsetiketter och så produktetiketter.

Etiketterna har vuxit stadigt de senaste åren under Strong Point Labels VD Leif Perssons ledning. Han kom in i koncernen i samband med att dåvarande PSI Group med bl a PSI Antonson köpte Sydetikett i Malmö 2013. Leif Persson blev VD för den sammanslagna etikettverksamheten. 2015 namnändrade koncernen till StrongPoint.

Under hösten 2016 meddelade StrongPoint Labels att man avsåg att stänga etikettproduktionen i Mölndal och flytta all produktion till Malmö. I samband med det bestämdes också att man skulle flytta in i nya lokaler. 3 500 kvadratmeter i en nyrenoverad industrifastighet. Väl tilltaget kanske många tyckte vid invigningen där det fanns gott om luft på golvet.

– Vi växer med 10 procent om året och ytorna här ska räcka några år, säger Leif Persson, som efter stängningen i Mölndal, då 16 fick lämna företaget, har en stab på omkring 50 medarbetare, som ska producera lika mycket och mer än tidigare. Omsättningen ligger idag på 20 miljoner euro.

– De ska vi lyckas med genom en effektivare produktion i dessa nya lokaler. Det en storsatsning av koncernen och vi är tacksamma att vi har fått göra den, säger Leif Persson, som passade på att tacka alla kunder för tålamod och överinseende med eventuella brister i leveranserna under flytten.

Hela artikeln från StrongPoints invigning finns att läsa i Packmarknadens senaste nummer, ute i dagarna.
Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vart tog färgen vägen?

Klear Can gör entré i Europa

RePack utvald att delta i accelerationsprogram

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

Smurfit Kappa lanserar ny designtävling

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Nyhetsbrev

Nescafé lanserar återvinningssystem för kaffekapslar

Arkiv

EGP-partnercertifikat till Peltolan

Globalt initiativ för minskat plastavfall

Hela plastvarukedjan i kraftfullt samarbete.

Tetra Pak först med fyrfärgs digitaltryck

Redhawks tappar hållbart på kartongflaska

HÅLLBARHET
Insamlingsinitiativ sprider sig

Djupdykning i etiketter på Empack

Hållbar Europanyhet från Ed

Den självsorterande sorteringsstationen

Restaurang- och storkök får returlådor

Case story
Löste problem med transportband i dryckesindustri

Case story
Automatisering fördubblade plantskolans kapacitet

Jubileumsmaskin till Arla Foods Linköping

Design
Metal-look för iskaffe

Ardagh Group tillverkar en burk med ny spännande design för iskaffe.

Ny förpackning minskade köttsvinn

Domino lanserar försvinnande bläck

Ny biobaserad plast för plastflaskor

Plast Petter tar över DJ Produkter

Matförpackningar i återvinningsprojekt

Design
Sulapac i avtal med Chanel

Styrmedel som ökar plaståtervinningen

Nivåmätare ger CO2-vinster

LEDAREN
Packmarknaden i ny förpackning

Löfbergs nominerat till hållbarhetspris

HÅLLBARHET
Projekt för mindre take away-skräp

Insula valde Goodtech

Coop tar täten för kvalitetssäkrad märkning

HÅLLBARHET
Miljöutmärkelse till Stora Enso

Se alla Företagens egna nyheter

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Besök Elastocon på Scanpack i monter F03:27

Wellplast ställer ut på Scanpack

Intressanta föreläsningar på Scanpack

Besök Wellplast på Scanpack!

Scanpack 23-26 okt, Göteborg

DS Smith till Nationalmuseum!

Ny mjukvara ger enklare industriell märkning

Sänd till en kollega

0.122