Tupac tar fart

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Tupac i Norrköping, specialiserade på exponeringsprodukter av wellpapp, är inne i ett expansivt skede. Upplagorna blir allt större och man investerar därför nu en kascheringsmaskin i storformat från Lamina Systems.

Maskinen levereras i slutet av mars och gör att Tupac bli mer konkurrenskraftiga på högre volymer på både displayer och förpackningar med 4-färgstryck.

– Efter 27 år i branschen tar Tupac AB ytterligare ett steg i sin utveckling. Med den nya maskinen blir Tupac den enda aktör i Sverige som har alla tre tryckmetoder för displayer och förpackningar i storformat under samma tak, säger företagets Marknadschef Jonas Söderman.

– Beslutet att investera har tagits på grund av en ökad efterfrågan från våra kunder, framförallt har upplagorna blivit större och efterfrågan på mer högkvalitativa tryck ökat. Vår konkurrenskraft ökar när tryckmetod helt kan styras av kundernas behov i form av t ex upplaga eller tryckkvalité och inte av maskinpark.

Tupac AB startade 1990 i Åby utanför Norrköping. Verksamheten fokuserar främst på produktion av exponeringsprodukter i wellpapp. Efter flera år av relativt avstannande i omsättning så har nu verksamheten tagit rejäl fart. Från att för 5 år sedan jobbat med mindre varumärken är det nu Sveriges största varumärken som lägger sina beställningar hos oss. Kunder vi jobbar med är bl.a. CocaCola, Mondeleze (Marabou), Cloetta, Göteborgskex och OLW.


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Orkla köper producent av frysta grönsaker

Stora Enso säljer arkningsanläggning

Iggesund får högsta hållbarhetsbetyg

Front Pac tar över Gefle Kartong

Toppmöte i Göteborg

Nytt filmsortiment från Schur Flexibles

Nyhetsbrev

Förnybart i fokus på VM i längdskidor

Arkiv

Redesign av svensk ekologisk vodka

Packdesign utökar med ULMA som partner

Finnvacum expanderar i norr och söder

Två materialåtervinningsmål uppfylldes inte 2016

Under 2016 sattes runt 1,3 miljoner ton förpackningar på den svenska marknaden. Sextionio procent materialåtervanns.

Pris för effektivare dekorteknik

Nytt finskt förpackningsmaterial tar storslam

Xeikon och EFI i strategiskt partnerskap

Fler inkjetpressar från Ricoh

Lasermärkbart för medicinska tillämpningar

Åke Rosén fick Hederspris i SKAPA

Nya metalldetektorer möjliggjorde nysatsning

Firar 20 år i delningsekonomin

Schoeller Allibert förstärker

Lanserar nytt sortiment lastpallar

Wellplast i final i Plastovationer

Bättre med mindre för miljön

Microsoft för intelligenta förpackningar

Guld till svensk målarburk

Börjar leverera visionssystem

Coop öppnar obemannade butiker

Trä för lyxiga förpackningar

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Volati förvärvar T-Emballage

Redo för serialisering

Järnas mjölkförpackningar vann Svenska Designpriset

Eson Pac investerar för ökad kapacitet

EU försenar återvinningen av plast

Förpackningsgillet delade ut stipendie

Dags för FEFCO i Wien

Sänd till en kollega

0.15