Systemstöd genom hela kedjan

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Inför konferensen ”Livsmedelsförpackningar i Fokus den 27 april” tar vi några av utställarna på pulsen. Den första att anmäla sig till årets utställning var Miller Graphics som bestämde sig direkt efter förra konferensen.



Vi frågade Mikael Eriksson, VD i Miller Graphics Scandinavia AB. Varför väljer ni att ställa ut på konferensen?

Vi deltog som besökare 2016 och tycker att konferensens deltagare väl representerar både våra nuvarande kunder och våra framtida kunder. Nu ser vi ser fram emot att som utställare få träffa både befintliga kunder och att få möta nya.

Vilken typ av förpackningar/tjänster har ni för den här målgruppen?

Miller Graphics är sedan lång tid etablerade i de processer som leder fram till många av de förpackningarna som konferensens deltagare producerar. Våra tjänster är både traditionella i form av artwork, repro, projektledning, rådgivning m fl för förpackningstryck samt unika genom vår klient portal Millnet. Millnet erbjuder våra kunder ett systemstöd genom hela den grafiska kedjan från design till tryck samt säker versionshantering och avancerade arkiveringsfunktioner.

Vad ser ni för trender/efterfrågan inom livsmedelsförpackningar?

Vi ser en trend mot ökad e-handel och genom det en efterfrågan på vad vi kallar e-tail, dvs att samma fil som används för tryckning av förpackningen även ska användas för e-handel. Vi ser även trender som kortare ledtider från idé tills produkten ska ligga i hyllan, behov av kostnadseffektivisering, nya förpackningslösningar som ger minskat matspill och mindre miljöpåverkan med mera…


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

Orkla köper producent av frysta grönsaker

Stora Enso säljer arkningsanläggning

Iggesund får högsta hållbarhetsbetyg

Front Pac tar över Gefle Kartong

Toppmöte i Göteborg

Nytt filmsortiment från Schur Flexibles

Nyhetsbrev

Förnybart i fokus på VM i längdskidor

Arkiv

Redesign av svensk ekologisk vodka

Packdesign utökar med ULMA som partner

Finnvacum expanderar i norr och söder

Två materialåtervinningsmål uppfylldes inte 2016

Under 2016 sattes runt 1,3 miljoner ton förpackningar på den svenska marknaden. Sextionio procent materialåtervanns.

Pris för effektivare dekorteknik

Nytt finskt förpackningsmaterial tar storslam

Xeikon och EFI i strategiskt partnerskap

Fler inkjetpressar från Ricoh

Lasermärkbart för medicinska tillämpningar

Åke Rosén fick Hederspris i SKAPA

Nya metalldetektorer möjliggjorde nysatsning

Firar 20 år i delningsekonomin

Schoeller Allibert förstärker

Lanserar nytt sortiment lastpallar

Wellplast i final i Plastovationer

Bättre med mindre för miljön

Microsoft för intelligenta förpackningar

Guld till svensk målarburk

Börjar leverera visionssystem

Coop öppnar obemannade butiker

Trä för lyxiga förpackningar

Axfood gör fortsatta förpackningsändringar

Volati förvärvar T-Emballage

Redo för serialisering

Järnas mjölkförpackningar vann Svenska Designpriset

Eson Pac investerar för ökad kapacitet

EU försenar återvinningen av plast

Förpackningsgillet delade ut stipendie

Dags för FEFCO i Wien

Sänd till en kollega

0.151