Årets Guldäggvinnare på Empack Syd

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Konkurrensen om konsumenterna blir allt tuffare. Och för att särskilja sig blir det allt viktigare att bygga sitt varumärke med hjälp av design. Det menar Garbergs Project VD:n Åsa Berg, som med sitt team vann guldägget inom förpackningsdesign 2016. Åsa föreläser på Empack Syd den 30 mars på Malmömässan.

En väldesignad förpackning handlar mer om att kommunicera en känsla än att sälja produkten. En förpackning representerar varumärket och med hjälp av design särskiljer den sig från konkurrerande produkter. Det har Garbergs Project lyckats med och vann 2016 det åtråvärda priset Guldägget i kategorin förpackningsdesign. Åsa Berg, VD på företaget har bjudits in som talare till Empack Syd den 30 mars.

– Vi vill under dessa två dagar lyfta fram innovativ och kreativ kommunikation inom förpackningsdesign – vilket kan hjälpa företag att bli både mer konkurrenskraftigare och föra kommunikation framåt, säger Emelie Törn, projektledare för Empack Syd på Easyfairs.

Empack Syd, 29-30 marsär en del av Industrimässorna Syd - fem mässor under ett tak: Automation, Process, Underhållsteknik, Empack och Logistics & Distribution. För den som inte har möjlighet att besöka mässan men ändå vill lyssna på Åsa Berg har chansen i Stockholm den 27 april då hon talar på konferensen Livsmedelsförpackningar i Fokus på Courtyard by Marriott.

www.industrimassorna.com

www.livsmedelsforpackningar.se


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar
Startsidan just nu

PACK POINT NORDIC 2018
Hallå Där Charlotte Breitholtz!

Arla lanserar smaksatt mjölk på burk

EcoFishBox vann Quality Innovation Award

Naviter först att välja Sulapac

Bewi i miljardförvärv

Schur Flexibles Group förvärvar flertal företag

Nyhetsbrev

Print Next 2018

Arkiv

Nytt skärsystem för konturförpackningar

Stora Enso lanserar biobaserat alternativ

Låt näringslivet ta ett större producentansvar - inte mindre

Lexit Groups-mässan har kommit för att stanna

Grafoketts fordonsflotta grönare

Årets stora förpackningskonferens

Ny smörbägare till tyska konsumenter

Svenska Pump förvärvar Capsson

Duni köper förpackningsbolag

Bioplast måste öka i konkurrenskraft

1

Svenska Retursystem inspirerar till hållbara placeringar

Stark rapport från Stora Enso

Ny partner för Holmen

Rösta på din kreativa favorit!

Världspremiär för ny avancerad hybridpress

Är detta årets mest korkade reklamkampanj?

Måste ge tillgång till återvinningsstationer

Svenska Förpacknings- och Tidningsinsamlingen ska återkalla uppsägningen av ett avtal om tillgång till återvinningsstationer med det konkurrerande företaget TMResponsibility. Det har Konkurrensverket beslutat.

Flint Group förvärvar italiensk färgtillverkare

Visutech förstärker organisationen

Metsä Board förstärker förpackningsdesign

PACK POINT NORDIC 2018
PACK POINT NORDIC 18 april 2018

Domino utser ny Global Marketing Director

Bygger kraftfull ÅV-anläggning för EPS

Lidl Sverige bygger ut logistikcenter

Dubbla chanser att vinna för unga designers

Tio kvalitetskontroller i ett enda röntgensystem

Nya utbildningar till Brobygrafiska

Ny VD i Micvac

Miljösmart ångpanna till DS Smith i Värnamo

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.207