23948sdkhjf

Marchesini recruits new CEO from Sacmi

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

The Marchesini family and the Board of Directors of Marchesini Group have chosen the former General Director of Sacmi, Mr. Pietro Cassani, to stand as the new Chief Executive Officer of the company.

The new CEO is renowned for his technical and organisational competences and will boost the company’s competitive level in an ever-demanding worldwide market.

– The future challenges of such a rapidly changing world, along with the desire to continue growing, have convinced us to broaden the Group of managers who have backed us constantly over the years. The aim is to make the business even more coordinated, a role-leader in its markets and additionally efficient in terms of Customer Care, says Maurizio Marchesini.


– Mr. Cassani, is joining our team to help us become even greater not only in terms of dimensions but also in terms of reputation and competitiveness in the world of packaging machinery for pharmaceuticals and cosmetics; I am also expecting his contribution regarding expansion plans through extraordinary transactions.


This does not mean in any way that the family intends to resign from the business or from its management; on the contrary, it will strengthen the family’s involvement in a new strategic roleto assist customers even closer.


Maurizio Marchesini will be the Chairman, Marco Marchesini the Executive and Production Director, Valentina Marchesini the Human Resources Director and Marinella Alberghini Marchesini the Executive and Organisational Director. The managers, who have helped to turn a small production factory into the fourth top player in the world in the industry of pharmaceutical packaging machines will remain too.


– I am truly enthusiastic to take on this role, says Mr. Cassani, I am certain that the values of this business will guide me and, by collaborating with all the players involved, Marchesini Group will be able to look forward to great achievements.


Marchesini Group is about to end 2016 with a 4% rise in its turnover (280 Million Euro) compared with 2015. The orders received, by the end of the year, will be just a few points higher than the result of last year, which was already exceptional.

Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

VPK förvärvar Corenso

Fler går över till returpall

Pant på festivalen

Ny plattform för automatiserad palltransport

Ny mötesplats för livsmedelsindustrin

ICE Europe 2019 – marknadsplatsen för konverteringsbranschen

Utställare från 25 olika länder på den ledande mässan för pappers-, film- och foliekonvertering

Nyhetsbrev

Arkiv

Snart dags för Hannover Messe

Skid-VM ett hållbart event

Nestlé tar täten för hållbara konsumentförpackningar

Nestlé tar krafttag för att minska miljöpåverkan från förpackningar och inrättar nytt forskningscenter.

Serialisering av läkemedelsförpackningar igång

Premiär på Fruit Logistica

Case story
Stor tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Ny maskinlinje för klimatsmart mjölkförpackning

"Den ekvationen håller inte"

Ny branschorganisation bildad

Take away-boxar i Octabagasse

Gasporox utvecklar med Ishida

SRS lanserar ny halvpall

Transparent kritafylld plast

HÅLLBARHET
Ny klimatsmartare kaffeförpackning

Möt våra talare på PACK POINT NORDIC

Det självklara valet

1

Findus mot 100 procent återvinningsbara plastförpackningar

Walki tar ett stort steg mot nollvisionen

Tierps Tryckeri väljer inkjet från Konica Minolta

Framgång för Gasporox

Design
Raketosten åter i omloppsbana

Startar återvinning av hårda plaster

Sämre än väntat för BillerudKorsnäs

Stoppar svart plast

Tulips topping får ny grön, smart förpackning

Kork blir bränsle med ny förgasare

A&R Packaging förstärker styrelsen

Vart tog färgen vägen?

Skräddarsydd bagelsburk i promotionkampanj

På Nytt Jobb
Metsä Board förstärker förpackningsdesign

Djupdykning i etiketter på Empack

Se alla Företagens egna nyheter

Kundmagasinet INSIDE #5 ute nu!

Emballage med alla hjärtans dag-budskap

FANUC´s partner ACG kinna Automatic ställer ut på hemtextilmässa i Tyskland- med goda resultat

Sträckfilmsmaskin gav Fresenius Kabi tidsvinst och bättre arbetsmiljö

Säg hej till vår nya Cobot Cr-15iA på Industrimässorna

Kollaborativa robotar – här för att stanna

PaperNewsPaper always comes first!

Fönster i ny plastbägare skapar blickfång

Vi har vunnit en Worldstar!

Vi har öppet 24/7!

Packlinjer för små och mellanstora volymer

Ny video om förpackningar för mejeriprodukter

Flyttlåda - ny konstruktion

Trioplast - WE ARE #4

Trygg lastsäkring räddar liv

Tryck till och besparingen är klar!

DS Smiths spillmaterial blir konst

Trioplast Nyborg får diplom för sitt miljöarbete

Nedräkningen till FoodTech 2018 har börjat

3 blir 1 – Ny hemsida knyter ihop tidigare digitala portaler

TINE: Samarbetssamtal leder till mer effektivitet

Sista dagen på Scanpack!

Trioplast arbetar internationellt för återvinning

Imorgon ställer Wellplast ut på Scanpack!

Besök Wellplast på Scanpack!

Sänd till en kollega

0.131