Ketchupflaskan får nytt liv

| Av Redaktionen Packmarknaden | Tipsa redaktionen

Youtubekändisen Liam Pitts frontar den senaste miljökampanjen från Felix genom att uppmuntra till ett nytt sätt att förlänga livet på alla ketchupflaskor.

I en ny miljökampanj från Felix utmanar Youtubekändisen Liam Pitts sin mamma Laila Bagge i Bumperball. Kampanjen är det senaste initiativet från Felix om hur man kan bidra till en bättre miljö.

– Som ett av Sveriges största livsmedelsföretag har vi ett stort ansvar för miljön och vi tittar hela tiden på hur vi kan minska vår klimatpåverkan. Vi har tidigare fokuserat mycket på vad vi kan förbättra i vår produktion. Nu har vi istället lekt med tanken på hur vi tillsammans med våra konsumenter kan öka hållbarheten genom att återanvända förpackningar, säger Thomas Sjöberg, marknadschef för Felix på Orkla Foods Sverige.

Hållbara förpackningar har länge varit en hjärtefråga för Felix. Genom att byta ut skruvkorken mot en drickkork förvandlas ketchupflaskan på ett kick till en vattenflaska. Kampanjen är helt digital och går även att se i 360-format med virtual reality-glasögon.

Till och med vecka 50 går det att beställa drickkorkar från Felix. Kolla in Bumperballmatchen mellan Liam Pitts och Laila Bagge, och läs mer om hur du återanvänder din ketchupflaska här: www.felix.se/ateranvand-din-ketchupflaska/


Håll dig uppdaterad med Packnet
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.


Skriv din kommentar

Mest läst

Startsidan just nu

Semesterstängt!

Finpappersbruk kan bli kartongbruk

Regeringsbeslut om fastighetsnära insamling

Ökande e-handel ställer ställer nya krav på livsmedelsförpackningar

Top Packaging Summit blir mer interaktivt

Testar cobotar i produktionslinjen

Nyhetsbrev

RISE invigde Packaging Centre

Arkiv

Jon Haag ny chef inom RISE

"Nu är tiden att kräva hållbara lösningar!"

FTI sågar regeringsförslaget efter faktagranskning

Presenterar ett alternativt förslag, med uppmaning till miljöministern.

Stopp och belägg!

Först med 1 miljard helt förnybara förpackningar

Flexobransch i högform samlas i Sunne

Absolut Vodka i cirkulär ekonomi

Fler ska göra mer, för minskat matsvinn

Yaskawa nyanställer för ökad service

Hon tar över Coops hållbarhetsarbete

Spela golf och umgås med kollegor

Träfiberkomposit för 3D-utskrift

Kopparbergs startar större produktion i Storbritannien

Brexit en av anledningarna till bryggeriets nya satsning.

Eson Pac satsar på on demand

Iggesund Paperboard varslar 150

Stor fusion i robotsektorn

Amerikanska Perception Robotics, ungerska Optoforce och danska Onrobot slås ihop till ett enda företag som heter Onrobot.

Norsk supermolekyl kan göra PET-flaskor helt täta

Förvärv på märkningsmarknaden

2

LEDAREN
Miljöpolitiker hot mot en fungerande marknad

Antalis gör nytt förvärv

Ny majoritetsägare i Schoeller Allibert

Se alla Företagens egna nyheter

Elgiganten - "Vi kräver mer än förpackningar och volymkontrakt"

Borgeby Fältdagar 27-28 juni

Semesterinfo från Vangby

Vangby gillar att inspirera!

En fin sked i locket är inte en stad i Ryssland

Effektivare packning utan luft

Trioplast - WE ARE #3

Vad har E-handlaren i lådan?

Image Control Systems går samman med Ivisys

Nytt projekt i Vangby

Arbetar du med plast? Möt Agaria på Elmia Polymer 15-18 maj 2018

Möt Agaria på Elmia Produktionsmässor 15-18 maj i Jönköping!

En hållbar framtid

Allen + All-Print förstärker sin säljorganisation

Så sparar RPC Superfos Randers energi

Starkare kontrast med nytt gult bläck

Kundspecifik lösning hos NDI

DS Smith har hittat metod för återvinning av kaffemuggar

Image Control på Elmia Automation 2018

Vilka är våra kärnkompetenser?

Ergonomiskt, Ekonomiskt, Miljövänligt!

Koll på standarder hos RPC Superfos Mullsjö

Allen + All-Print förstärker teknikavdelningen i Syd

Har du sett PaperJet?

Allt fler äggpackerier väljer Hitachi

Sänd till en kollega

0.16